משרד הכלכלה: השקעות בהיקף של כ-240 מיליון בנצרת עילית

זאת לצד מענקים בהיקף של כ-50 מיליון שקל ממשרד הכלכלה, הביאו לקליטת 237 עובדות ועובדים חדשים. השר כהן: פתיחת מפעלים בפריפריה הצפונית נמצאת בראש סדר העדיפויות


14:58 ,13.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

השקעה נוספת בפארק התעשייה ציפורית, נמצא בתחום השיפוט של עיריית נצרת עלית וממוקם צפונית לה. בימים האחרונים, אישרה מנהלת הרשות להשקעות לחברת כרמית תעשיות ממתקים בע״מ תכנית השקעה בסך של 58,910,000 שקל, גובה מענק משרד הכלכלה - 11,782,000 שקל. תכנית זו צפויה להביא לגידול במחזור המכירות בחברה בהיקף של 16,591,590 שקל, והיא כוללת קליטת 101 עובדות ועובדים.

 

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ויבוא (הפעילות המסחרית של היבוא מהווה כ-7% בלבד מהיקף המכירות) של מוצרים מתוקים ומלוחים וחטיפי הקפאה לשוק המקומי וליצוא. עיקר פעילות הפיתוח של החברה, היא חיקוי מוצרים מובילים בעולם, אך עם יתרון של שליטה באלרגנים וברמת הסוכר בהם. 

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״פתיחת מפעלים וחברות לצד קידום התעשייה והתעסוקה בכל רחבי המדינה, ובפריפריה הצפונית בפרט, הינה משימה הנמצאת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה. המשרד דואג למתן מענקים מהרשות להשקעות, ופועל ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון, בייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה״.

 

תכנית ההשקעות מיועדת להעתקת פעילות החברה מראשון לציון (מרכז הארץ) ותרדיון (אז״פ א׳) לאזור התעשייה ציפורית (אז״פ א׳), בו יוקם מפעל חדש, מתוחכם ואוטומטי יותר, אשר יהיה חדשני ומבודד אלרגנים - גלוטן, חלב, שומשום, סויה ודגים, תוך שליטה על רמות סוכר ומלח. התכנית מגלמת חדשנות תהליכית ומוצרית המעמיקה את יכולותיה, בידולה ואיכות מוצריה.

 

בשלוש השנים האחרונות, אישרה הרשות להשקעות במשרד הכלכלה 11 השקעות חדשות בהקמה, בהעתקה ובהרחבת מפעלי תעשייה בציפורית.

 

בין השנים 2016-2017 בלבד, אושרו 10 תכניות באזור זה בהיקף השקעה של 243,382,749 שקל, מענק נגזר של 48,868,550 שקל. תכניות אלו, הובילו לקליטה של 237 עובדים נוספים.

 

נחום איצקוביץ מנהל הרשות להשקעות: ״השקעה זו מתווספת לסדרה של השקעות הון להקמה, להרחבה ולהעתקה של מפעלים בנצרת עילית. כל מפעל הפועל באזור, מחזק את הכלכלה המקומית האזורית על ידי יצירת מקומות עבודה וגיוון תעסוקתי ובכך, מצטרף המפעל החדש לתשעה מפעלים נוספים שלהם אושרה תכנית השקעות באזור התעשייה ההולך ומתפתח. תעסוקה משמעותה חיזוק הכלכלה המקומית והשפעה חיובית על הדמוגרפיה תוך יצירת הגירה חיובית לעיר נצרת עילית״.