משרד הכלכלה: ישיבת גישור לטובת פתרון משבר מפעלי האמוניה

בישיבת גישור בנושא האמוניה שהתקיימה הערב במשרד הכלכלה, הוחלט לקבוע ישיבת המשך ביום ראשון הקרוב בכדי להביא לפתרון המשבר המקובל על המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה


14:27 ,08.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אמש התקיימה פגישת גישור במשרד הכלכלה והתעשייה בנושא האמוניה שאמורה לקדם פתרון למפעל הצפוני והדרומי בהובלת השרים אלי כהן, שקד ואלקין יחד עם ראש עיריית חיפה יונה יהב, יו"ר ההסתדרות העובדים, יו"ר התאחדות התעשיינים, נציגי המל"ל, פיקוד העורף וגורמי ממשלה רלוונטיים אחרים.

 

במסגרת הדיון הציג משרד איכות הסביבה את החלופות המומלצות לתקופת הביניים שיאפשרו את הפעלת האתר הצפוני של חברת חיפה כימיקלים. עיריית חיפה ביקשה ללמוד את החומרים המקצועיים שהוצגו ע"י המשרד להגנת הסביבה במהלך הימים הקרובים כאשר החלופה שתיושם בהתאם להמלצת המשרד להגנת הסביבה תיקבע במהלך דיון שנקבע ליום ראשון הקרוב.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "מטרת הפגישה הערב נועדה למנוע את הפיטורין ולאפשר את חזרת המפעל לעבודה לפעילות באתר הצפוני, לאחר שגובש בשבוע שעבר המתווה עבור האתר הדרומי. משרד הגנת הסביבה הציג את החלופות בהתאם לחו"ד אנשי המקצוע והגופים הרלוונטיים וכעת נדרשת עיריית חיפה ללמוד החומר ולפעול בהתאם להנחיות המקצועיות של המשרד במטרה לסכם את המתווה בפגישה שתיערך ביום א' הקרוב".