על פי הסקר, 71% ממשקי הבית נוהגים לבדוק את הרכיבים לפני הקנייה. חשיבות המרכיבים גבוהה במיוחד בקניית מוצרי חלב. על פי הערכה מפעלי המזון השקיעו כ-350 מיליון ₪ בתחום
אברהם קרינגל: עלייה עקבית במודעות הציבור לרכיבים התזונתיים במוצרי המזון - 71% נוהגים לבדוק הרכיבים לפני הקניה, לעומת 50% לפני כ-5 שנים; הרכיבים העיקריים בבדיקה - אחוזי שומן וקלוריות.
עלייה במודעות הציבור לרכיבים התזונתיים במוצרי המזון. 71% ממשקי הבית נוהגים כיום לבדוק את הרכיבים התזונתיים הקיימים במוצרי המזון לפני רכישתם, זאת בהשוואה ל-65% שבדקו לפני כשנתיים ו-50% שנהגו לבדוק הרכיבים התזונתיים לפני כ-5 שנים (ב-2001). כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה האיגוד.
מהסקר מתברר כי 41% עושים זאת "לעיתים קרובות" או "תמיד"; 18% עורכים הבדיקה לפעמים ו-12% לעיתים רחוקות.
קרינגל מציין שמהסקר מתברר כי חשיבות הרכיבים התזונתיים גבוהה במיוחד בקניית מוצרי חלב, יוגורט וגבינה. 50% מבין הנוהגים לבדוק בודקים את הרכיבים במוצרים אלו, זאת בהשוואה ל-46% לפני כשנתיים ו-39% לפני כ-5 שנים.
23% מהנוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים, בודקים אותם בקניית בשר, עוף ודגים. זאת בהשוואה ל-18% שעשו כן לפני כשנתיים ו-8% בלבד שעשו כן לפני כ-5 שנים.
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה, כי 21% בקרב הציבור הנוהג לבדוק את הרכיבים התזונתיים עושה זאת בקניית דברי מתיקה, זאת בהשוואה ל-14% לפני כשנתיים ו-17% לפני כ-5 שנים.
עוד מתברר כי 16% נוהגים לבדוק הרכיבים בקניית דגנים או קורנפלקס, זאת בהשוואה ל-9% שבדקו הרכיבים במוצרים אלו לפני כשנתיים ו-3% שבדקו לפני כ-5 שנים; 14% נוהגים לבדוק הרכיבים בעת רכישת שימורים, זאת בהשוואה ל-10% לפני כשנתיים ו-8% לפני כ-5 שנים; קרינגל מציין, כי 13% מבין הנוהגים לבדוק את הרכיבים התזונתיים עושים זאת כאשר הם קונים מוצר חדש או כשאינם מכירים את המוצר, זאת בהשוואה ל-7% לפני כשנתיים ו-12% לפני כ-5 שנים; 13% בודקים הרכיבים התזונתיים בקניית עוגות, דברי מאפה ובצקים, זאת בדומה לפני כשנתיים ו-6% לפני כ-5 שנים.
13% בודקים את רכיבי המזון בקניית מוצרים קפואים, זאת בהשוואה ל-9% שעשו זאת לפני כשנתיים ו-3% לפני כ-5 שנים; 12% בודקים הרכיבים התזונתיים בקניית פסטה/אטריות, זאת בהשוואה ל-6% לפני כשנתיים ו-4% לפני כ-5 שנים; 7% בודקים הרכיבים התזונתיים בקניית מזון לתינוקות, זאת בהשוואה ל-4% לפני כשנתיים ו-3% לפני כ-5 שנים.
קרינגל מציין כי אחוזי שומן וקלוריות במוצר הם הרכיבים העיקריים עליהם נוהגים להסתכל. כמעט מחצית מהמודעים לרכיבים התזונתיים (שהם כשליש מהציבור) נוהגים לבדוק שני מרכיבים אלה, (48% מהנוהגים לבדוק מסתכלים על אחוזי שומן ו-44% על קלוריות) כאשר מבוגרים, בני יותר מ-55 שנה, מודעים יותר לסוכרים ולאחוזי שומן.
קרינגל מציין כי מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר כי בקרב הנוהגים לבדוק רכיבים תזונתיים -28% מסתכלים על כולסטרול; 18% - על סידן; 15% - על חלבונים; 15% - על נתרן; 12% - על צבעי מאכל; 12% - על חומרים משמרים; 10% - על סוכר ו-10% נוהגים להסתכל על ויטמינים.
מאיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים נמסר כי בשנת 2005 בלטה המגמה של פיתוח מוצרים חדשים והשקעה מסיבית של חברות המזון בשיפורים תזונתיים/בריאותיים במוצרי המזון הקיימים. בשנת 2005 פותחו כ-3,000 מוצרים חדשים, כאשר מרביתם הגדול כוללים שיפורים תזונתיים ובריאותיים בהפחתה בכמות הכולסטרול והשומן, הפחתה ברמת הסוכר והנתרן, הפחתה בכמות השומנים הרוויים וצבעי המאכל. מגוון המוצרים כולל מוצרים עם תוספת של סיבים תזונתיים ומוצרים מועשרים בוויטמינים וברכיבים טבעיים.
איגוד המזון מעריך כי מפעלי המזון השקיעו בשנת 2005 בתחום זה כ-350 מיליון שקל.
סקר איגוד המזון: עלייה במודעות הציבור לרכיבים התזונתיים במוצרי המזון
על פי הסקר, 71% ממשקי הבית נוהגים לבדוק את הרכיבים לפני הקנייה. חשיבות המרכיבים גבוהה במיוחד בקניית מוצרי חלב. על פי הערכה מפעלי המזון השקיעו כ-350 מיליון ₪ בתחום
00:00 ,31.01.2006
עשוי לעניין אותך
נשיא איגוד לשכות המסחר: "אסור לחזור על שגיאות העבר"
אולמרט נפגש עם נשיא ומנכ"ל "אפלייד מטיריאלס"
קיפאון בקליטת עובדים ובתפוקת התעשייה
כנס חירום של חקלאי הגולן בתביעה למילוי מאגרי המים
איגוד מגדלי הפרחים פועל להקפאת מכסת העובדים הזרים
"פיצול בתי הזיקוק לשתי חברות תעלה לצרכני הדלק מאות מיליוני שקלים"