עו"ד לין: "האויב העיקרי של המגזר העסקי הוא כנסת ישראל"

אמר בכנס "מניעים את גלגלי הצמיחה" כי "המגזר העסקי לא צריך כלום מהמדינה, גם לא תקציבים או כסף. הוא צריך שינהיגו מדיניות המרסנת את מגמת ההכבדות


13:44 ,21.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

"מקבלי ההחלטות מנותקים מהמגזר העסקי. הם לא מודעים למגמת ההכבדות החונקת את המגזר העסקי. זו כבר לא רגולציה ועוד רגולציה. זהו עומס מצטבר במונחים של אבני ריחיים המוטלים על גב העסקים". כך אמר הבוקר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס בנושא "ב-2017 מניעים מחדש את גלגלי הצמיחה" של משרד רו"ח שיף הזנפרץ ושות'.

 

לין תקף את נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג ואמר כי אינה מבינה את המתרחש במגזר העסקי. "נגידת בנק ישראל אינה נותנת לממשלת ישראל תמונת מצב חיונית על המשק. היא צריכה הייתה להטיל על אגף המחקר הכלכלי של הבנק, שהינו אגף המחקר הכלכלי הגדול במדינה, לבדוק את השפעתן המצטברת של שורת הכבדות החקיקה והרגולציה שהועמסו בעשור האחרון על המגזר העסקי, במובן של תוספת עלויות וזמן ניהול".

 

לין ציין עוד כי "המנוע להשגת צמיחה אמיתית הינו המוטיבציה של יזמים ובעלי עסקים לפתח ולבנות עסקים. מוטיבציה זו נשחקה קשות כתוצאה ישירה מהתהליך המתמשך של חקיקה מכבידה, המועמסת ישירות על גב המגזר העסקי. "האויב העיקרי של המגזר העסקי הוא כנסת ישראל. הממשלה לא לוקחת אחריות ובולמת את החקיקה הפופוליסטית הזו. יתכן כי לחלק מההכבדות יש הצדקה בראיית התכלית של המהלך עצמו, אבל חסרה ראייה כוללת של ההשפעה השלילית המצטברת על המגזר העסקי".

 

לין אף מנה את עיקר ההכבדות שהוטלו על המגזר העסקי משנת 2000 ועד היום בתחומים השונים, ביניהם: כ-190 תיקוני חקיקה, חקיקה חדשה ותיקוני תקנות בתחום דיני העבודה, חוקי הגנת הסביבה, חקיקה צרכנית, חובת דיווח מקוון, יצירת עבירות פליליות ועוד.

 

לין הזכיר את פגישתו עם שר האוצר לפני שבוע, בה הציג בפניו את הפתרון לצמיחה מחודשת של המשק - בלימת מגמת ההכבדות המטורפות המוטלת על המגזר העסקי. "אם מגמה זו תיעצר, נראה את המשק צומח שוב, כי יש המון אנרגיות חיובית ואמביציה חזקה במגזר העסקי".

 

לין סיכם את דבריו ואמר "המגזר העסקי לא צריך כלום מהמדינה - גם לא תקציבים או כסף. הוא צריך שינהיגו מדיניות המרסנת את החקיקה בכנסת, שיצרה את מגמת ההכבדות הלא פוסקת. מדיניות שתחזיר למגזר העסקי את המוטיבציה ליצור ולפתח עסקים. אם אין מוטיבציה ליטול סיכון, לא נראה צמיחה. זה הבסיס לכלכלה".