ברוש תומך בהיטל ההיצף על זכוכית מטורקיה

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי "זו האחריות של מדינת ישראל להגן על מפעליה ומאות אלפי עובדיה מפני תחרות לא הוגנת. בלי תעשייה אין כלכלה"


12:34 ,21.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, קורא לחברי וועדת הכספים שלא להיכנע ללחצים ולאשר את מתן היטל ההיצף על החברה הטורקית לייצור זכוכית, על מנת להציל את מפעל פניציה הישראלי, אשר מעסיק מאות עובדים בצפון ומספק פרנסה לעשרות ספקים נוספים.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "לצד פתיחות הולכת וגוברת לסחר חופשי ותחרותי, ישנה אחריות של מדינת ישראל להגן על מפעליה ומאות אלפי עובדיה מפני תחרות לא הוגנת. על כן, כאשר עולה השאלה האם להטיל היטל היצף על מוצר מטורקיה על מנת להגן על פעילותו של מפעל מקומי, התשובה צריכה להיות ברורה - קודם כל יש לשמור על האינטרס הלאומי ולהגן על המפעל הישראלי ועובדיו. כולנו צריכים לזכור שבלי תעשייה אין כלכלה וככל שהתעשייה בישראל תהיה מפותחת יותר כך גם הכלכלה הישראלית תהיה חזקה יותר, יהיו יותר מקומות עבודה ורמת החיים בישראל תעלה.

 

כמו כן ברצוני לחזק את שר האוצר, משה כחלון, שבחר לאמץ את מסקנות הוועדה המקצועית, שהמליצה באופן חד משמעי להטיל היטל היצף על מנת למנוע תחרות בלתי הוגנת כנגד פניציה. בכך שר האוצר העביר מסר ברור לכל המעורבים בנושא, כי התעשייה הישראלית ועובדיה עומדים תמיד לנגד עיניו והוא מכיר בתרומתה וחשיבותה העצומה לחברה ולמשק הישראלי".

 

הוועדה המייעצת להטלת היטל ההיצף של שר הכלכלה והתעשייה, אשר הוקמה מכוח חוק היטלי סחר, בראשותו של פרופ' מאהר דבאח, מצאה כי קיומו של יבוא בהיצף של זכוכית מטורקיה, כלל אינו נתון במחלוקת. יצרנית הזכוכית הטורקית סיסקם, טענה רק כי שיעור ההיצף שקבע הממונה גבוה מדי.

 

אולם הוועדה מצאה, לאחר בחינה מקיפה ודקדקנית, כי טענה זו של היצרנית הטורקית אינה נכונה ושיעור ההיצף אינו גבוה מדי. כמו כן מצאה הוועדה, כי פניציה מעולם לא ניצלה את מעמדה כיצרן יחיד בישראל על מנת להעלות מחירים.

 

על כן החליטה הוועדה להמליץ כי יוטל היטל היצף על החברה הטורקית בשיעור של 26.5 אחוז על זכוכית צפה והיטל היצף של 70.7 אחוז על זכוכית שטוחה מכל מקור אחר בטורקיה. כמו כן הוועדה המליצה כי היטל זה יעמוד בתוקף למשך שנתיים מיום תחילתו, עם אפשרות להארכה על פי תנאי החוק.