עלייה של כ-52% בהוצאות התעשיה על דלקים לעומת הרבעון הקודם

על פי ניתוח וועדת האנרגיה של התאחדות התעשיינים עולה כי, ההוצאות על דלקים ברבעון זה עומדות על כ- 1.2 מיליארד שקלים, עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד


00:00 ,11.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי ניתוח וועדת האנרגיה של התאחדות התעשיינים עולה כי, הוצאות התעשיה על דלקים ברבעון זה עומדות על כ-1.2 מיליארד שקלים, עלייה של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של כ-52% בהשוואה לרבעון קודם.

יחד עם זאת, מוסרים בהתאחדות התעשיינים כי, ירדו צריכות הדלקים בתעשיה (מזוט, סולר וגפ"מ, לא כולל נפטא ופרופילן המשמשים חומר זינה) בכ-1% בהשוואה לאשתקד (434 אלף טון לעומת 439), ועלו ב-41% בהשוואה לרבעון קודם.

נאווה סלע, יו"ר וועדת אנרגיה בהתאחדות התעשיינים מסרה כי "העלייה בהוצאות על הדלקים יחסית לתקופה המקבילה אשתקד, על אף הירידה בצריכה, נובעת מגידול משמעותי במחירי הדלקים שזינקו בשנה האחרונה בכ-22% בממוצע".

עוד עולה מניתוח ועדת האנרגיה כי, הוצאות התעשיה על רכישת מזוט (כבד, צריכה עצמית, קל, דל גופרית) ברבעון הראשון הסתכמו בכ-770 מיליון שקלים, עלייה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והוצאות התעשיה על רכישת גפ"מ הסתכמו בכ-390 מיליון שקלים, עלייה של כ-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות התעשיה על רכישת סולר לתנורי בעירה הסתכמו בכ-25 מיליון שקלים, ירידה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, צריכות המזוט בתעשיה (כבד, צריכה עצמית, קל, דל גופרית), ברבעון הראשון הסתכמו בכ-328 אלף טון, ירידה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. צריכות הגפ"מ (לא כולל גז ופרופילן) עמדו על כ-99 אלף טון, המהווים עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וצריכתהסולר בתנורי בעירה בתעשיה הסתכמה בכ-7 אלף טון, ירידה של כ-48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.