פרוטרום ממשיכה להתרחב; רכשה את Extrakt Chemie מגרמניה

זו הרכישה החמישית לפרוטרום ב-2016. חברת Extrakt Chemie הגרמנית עוסקת במיצוי של חומרי גלם טבעיים ייחודיים לתחום הפארמה, תוספי התזונה, המזון והקוסמטיקה


10:39 ,03.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

פרוטרום תעשיות בע”מ, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות. החברה הודיעה כי רכשה 100% מהשותפות הגרמנית Extrakt Chemie Dr. Bruno Stellmach GmbH &Co. KG ("Extrakt Chemie") וכן את הנדל"ן בו שוכן המפעל של Extrakt Chemie, בתמורה במזומן של כ- 6 מיליון דולר ארה"ב (כ- 5.3 מליון יורו)  ונטילת חוב (נטו) של כ- 2.2 מיליון דולר ארה"ב (כ- 2 מיליון יורו). 

 

חברת Extrakt Chemie נוסדה בשנת 1969 ולה ידע רב שנים ומוניטין במיצוי חומרי גלם ייחודיים בעיקר לתחום הפארמה, התרופות הטבעיות, תוספי התזונה, למזון ולקוסמטיקה. Extrakt Chemie מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות ייחודיים של מיצויים טבעיים, אשר בחלקם משולבים באנזימים ממקור צמחי, שמשמשים בעיקרם כחומרי גלם (API) בשוק הפארמה, והינם בעלי פונקציונליות מוכחת המסייעת, בין היתר, בטיפול במחלות כבד, במחלות בדרכי העיכול ובמניעת זיהומים. 

 

ל-Extrakt Chemie מעמד מוביל בשוק הגרמני ובין 150 לקוחותיה נמנות חברות פארמה גלובליות מובילות עמן יש לחברה מערכות יחסים ארוכות שנים. בנוסף, לחברה פעילות במדינות נוספות במערב אירופה, ביניהן דנמרק, שוויץ, צרפת ואוסטריה וכן בשוק האוסטרלי. לחברה אתר ייצור יעיל ב-Stadthagen, בקרבת העיר Hannover בצפון מערב גרמניה, בעל כשירות GMP למוצרי פארמה, הכולל מעבדת מחקר ופיתוח. Extrakt Chemie  מעסיקה כ-35 עובדים. 

 

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "פרוטרום ביצעה בשנתיים האחרונות מהלך אסטרטגי משמעותי לחיזוק מעמדה כיצרנית עולמית מובילה של חומרי גלם טבעיים ייחודיים: רכשנו את מונטנה הפרואנית, ויטיבה הסלובנית ואת נוטרפור ואינגרנט הספרדיות, העוסקות, בין היתר, במיצויים טבעיים מצמחים, ובצבעים טבעיים, את סקנדיה ו- Citrasource האמריקאיות, המתמחות בחומרי גלם ייחודיים טבעיים מהדרים, וכן את אלגלו ו-Grow, שהינן בעלות טכנולוגיות ייחודיות למיצוי חומרי גלם טבעיים. 

 

"רכישת Extrakt Chemie הינה המשך טבעי של מגמת חיזוק התשתיות הגלובליות שלנו בתחום המיצוי של חומרי גלם טבעיים, תוך גיוון והרחבת היכולות וכושר הייצור שלנו בתחום הפארמה והתרופות הטבעיות תוך הוספת בסיס ייצור יעיל, איכותי ובעל מוניטין למערך הייצור גלובלי של פרוטרום. הרכישה משתלבת היטב באסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחיות שלנו תוך העמקת והרחבת הפעילות של פרוטרום בתחום הצומח של המיצויים הטבעיים תוך שימת דגש על שיפור יעילותנו התפעולית, אשר תורמת לשיפור מתמשך ברווחיות של פרוטרום. נמשיך להשקיע בהרחבה מהותית של פעילותנו הגלובלית בתחום חשוב וצומח זה, הן באמצעות רכישות אסטרטגיות והן על ידי מו"פ ויצירת שיתופי פעולה עם מוקדי ידע המתמחים בחומרי גלם טבעיים חדשניים.

 

יהודאי סיכם ואמר, כי "רכישת Extrakt Chemie היא הרכישה ה-30 שביצענו בחמש השנים האחרונות והחמישית שהשלמנו מתחילת 2016, והיא ממשיכה את מימוש אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המשלבת צמיחה פנימית מעל קצב צמיחת השווקים בהם אנחנו פועלים ורכישות אסטרטגיות. יש לנו צנרת מצוינת של רכישות עתידיות שתתרום, יחד עם המשך חיזוק מובילות השוק שלנו בחיבור עולמות הטעמים הטבעיים והבריאות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020 ".

 

נציין כי הכנסותיה של Extrakt Chemie בשנת הכספים שהסתיימה בפברואר 2016 עמדו על כ- 10 מיליון דולר ארה"ב (כ-9 מיליון יורו). הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המותנית בביצועיה העסקיים של Extrakt Chemie במהלך השנים 2016 ו- 2017. העסקה מומנה ממקורות עצמיים.