פרס אוסלו יוענק לסטף ורטהיימר

איש העסקים יקבל פרס הקרן לעסקים למען שלום על הישגים יוצאי דופן בתחום האתיקה בעסקים. זו הפעם הראשונה שאיש עסקים ישראלי זוכה בפרס זה


00:00 ,07.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

איש העסקים יקבל פרס הקרן לעסקים למען שלום על הישגים יוצאי דופן בתחום האתיקה בעסקים. זו הפעם הראשונה שאיש עסקים ישראלי זוכה בפרס זה
 
לבקשת הקרן לעסקים למען שלום (The Business for Peace Foundation) המליץ נשיא לשכת המסחר תל אביב, עו"ד אוריאל לין, על סטף ורטהיימר כמועמד לקבלת פרס עסקים למען שלום לשנת 2010 על תרומתו הייחודית לתעשייה היצרנית, תעשיית הייצוא ועידוד צעירים לעבודה יצרנית בישראל וברשות הפלסטינית. זו הפעם הראשונה שאיש עסקים ישראלי זוכה בפרס זה, המתעתד להיות הפרס היוקרתי ביותר בעולם לניהול עסקים תוך שמירה על אחריות חברתית וערכים אתיים.
 
ורטהיימר, בן 84, תעשיין ישראלי רב פעלים וחבר כנסת לשעבר, הינו בעל עבר עשיר של תארים ופרסים ביניהם, אות אביר איכות השלטון ופרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.  ורטהיימר מקיים עסקים כלל עולמיים ומעסיק הון אנושי מלאומים שונים. כמו כןף יזם ורטהיימר את הקמת פארק התעשיות 'תפן' והקים את קבוצת ישקר אשר תורמים תרומה משמעותית לכלכלת ישראל.
 
הקרן לעסקים למען שלום מעניקה זו השנה השנייה את הפרס בשיתוף פעולה עם לשכת המסחר הבינלאומית, העיר אוסלו, לשכת המסחר של אוסלו ונציגות מרכז הסחר העולמי בנורבגיה. הקרן לעסקים למען שלום נוסדה בשנת 2007 על ידי קבוצת אנשי עסקים נורבגים אשר מאמינים שאנשי עסקים יכולים לקדם אחריות חברתית וערכים אתיים.
 
ורטהיימר נבחר יחד עם שישה אנשי עסקים בכירים מכל רחבי העולם- הודו, מלזיה, מכסיקו, ניגריה, אנגליה וארה"ב. כולם עומדים בקריטריונים הנעלים של הקרן ובעלי הישגים יוצאי דופן בתחום האתיקה בעסקים. הפרס מוענק על בסיס של חיפוש בהיקף עולמי, כאשר כל ארגון ממדינה מסוימת יכול להציע רק מועמד אחד.
 
טקס הענקת הפרס יתקיים ב-18 לאוקטובר בבית עיריית אוסלו, במעמד שר  החוץ של נורבגיה, יונאס גאר סטור (Jonas Gahr Store), יו"ר הקרן לעסקים למען שלום, פאר ל.סאקסגרד (Mr. Per L. Saxegaard), יו"ר ICC,  ראג'ה ק.גופטה (Mr. Rajat K. Gupta), ובהשתתפות  מנכ"ל לשכת המסחר אוסלו, לארס קארה לגרנס (Lars-Kare Legernes), ראש עיריית אוסלו, פביאן סטאנג ועו"ד לין, המשמש גם נשיא איגוד לשכות המסחר וחברי לשכת המסחר של אוסלו.
 
הפרס יוענק על ידי חבר שופטים מכובד המורכב משלושה זוכי פרס נובל בעבר: פרופ' מוחמד יונוס, זוכה פרס נובל לשלום ב-2006, פרופ' וואנגרי מוטה מאתהיי, זוכת פרס נובל לשלום ב-2004, ופרופ' מייקל ספנס, זוכה פרס נובל לכלכלה ב-2001.