קריטריונים אחידים לתמיכה ממשלתית בתערוכות בינלאומיות הנערכות בארץ

מנכ"ל משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, רענן דינור, הוציא חוזר מנכ"ל הקובע אמות מידה למתן סיוע לקידום בין לאומי וקביעת חסויות לתערוכות בישראל. החוזר הופץ בעקבות פניה של חיים אלוש, מנכ"ל תערוכת החקלאות הבינלאומית "אגרו-משוב", שמחה על כך שהמשרד תומך באופן בלעדי


00:00 ,04.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, רענן דינור, הוציא חוזר מנכ"ל הקובע אמות מידה למתן סיוע לקידום בין לאומי וקביעת חסויות לתערוכות בישראל. החוזר הופץ בעקבות פניה של חיים אלוש, מנכ"ל תערוכת החקלאות הבינלאומית "אגרו-משוב", שמחה על כך שהמשרד תומך באופן בלעדי בסכומים ניכרים בתערוכת "אגריטך", בלי שנקבעו קריטריונים ברורים ואחידים למתן עזרת המדינה לתערוכות.
 
לעזרה הממשלתית לתערוכה חשיבות רבה מאחר ומדובר הן בסיוע כספי ישיר לפעולות השיווק של התערוכה בחו"ל, הן בעזרה של אנשי משרד התמ"ת, מכון היצוא והנספחים המסחריים בשגרירויות בחו"ל, המשקיעים זמן ומאמצים רבים בקידום בואם של מציגים ומבקרים לתערוכה והן מבחינה תדמיתית.
 
על פי הקריטריונים שקבע משרד התמ"ת על התערוכה שתזכה לעזרת המדינה להיות מוטת יצוא, השפה הרשמית תהיה אנגלית (בנוסף לעברית) וכך גם אתר התערוכה באינטרנט, השילוט והחומר הפרסומי. בתערוכה יוצגו לפחות עשרה ביתנים זרים אך הם לא יהיו יותר מ-25% מכלל המציגים בתערוכה. כמו כן מחויבת הנהלת התערוכה להשקיע לפחות 25 אלף דולר מתקציבה לקידום ושיווק התערוכה בחו"ל.
 
עוד קובעים הקריטריונים שבתערוכה צריכים להיות מינימום 100 מציגים. לפחות 60% מהחברות הישראליות המציגות בתערוכה צריכות להיות יצואניות או בעלות פוטנציאל לייצא. בנוסף תנתן עדיפות לתערוכות שמתקיים בהן במקביל סמינר בינלאומי, לתערוכות שהניבו בעבר כתבות ופרסומים על הענף בעיתונים בחו"ל ולתערוכות המשווקות עצמן בתערוכות מרכזיות לענף בחו"ל.
 
מנכ"ל תערוכת החקלאות הבינלאומית "אגרו-משוב", חיים אלוש, אמר שהפצת הקריטריונים היא צעד חשוב וחיובי שיביא לחלוקה הוגנת יותר של עזרת המדינה ליזמים. אלוש אמר שעל משרד התמ"ת לדווח האם ניתנה לתערוכת אגריטך מחויבות ממשלתית לעזרה בקיום התערוכה הבאה בטרם הוכנו הקריטריונים מאחר וידוע שמשרד התמ"ת ומכון היצוא כבר החלו לסייע בקידום אגריטך. אם ניתנה מחויבות כזו, אנו מצפים מהמשרד לחשוף אותה וכן לפרסם אם יש למשרד אפשרות משפטית להשתחרר מהמחויבות ולהעניק לכל התערוכות אפשרות שווה להגיש את מועמדותן.