רון תומר: ״יש להחיל את שעון הקיץ לאורך כל השנה״

מבדיקת אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים עולה כי התועלת הכלכלית של שעון הקיץ למשק היא 300 מיליון שקל. כמו כן, התאמת השעון מהווה צעד חשוב בשיתוף הפעולה ובעבודה המשותפת אל מול מדינות אירופה


11:27 ,23.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

התועלת הכלכלית של שעון הקיץ למשק: 300 מיליון שקל- כך עולה מבדיקת אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים. התועלת הכלכלית הנה תוצאה של כמה פרמטרים: ראשית החיסכון באנרגיה עומד על עד 60 מיליון שקל. שנית השיפור בפריון העבודה ובכושר התחרות של המשק לצד גידול במכירות ענפי הבילוי, פנאי ותיירות – עומד על עד 240 מיליון שקל.

 

כמו כן קיימות תועלות נוספות מהמעבר לשעון קיץ: התאמת השעון מהווה צעד חשוב בשיתוף הפעולה ובעבודה המשותפת אל מול מדינות אירופה, ויש בה משום תרומה לפעילות הכלכלית של המשק הישראלי במגוון ענפים. בנוסף שעת האור הנוספת מעודדת פעילות תרבות ופנאי משפחתית וקהילתית בקרב כלל הגילאים ובדגש על ילדים ובני נוער.

 

כמו כן מתוך עמדת משרד הבריאות, עולה כי להרחבת משך החלתו של שעון הקיץ עשויה להיות השפעה חיובית על בריאות האדם – גופנית ונפשית.

 

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״בשל התועלות הכלכליות הגדולות של שעון הקיץ למשק, אנו קוראים לממשלת ישראל להחיל אותו לאורך כל השנה. החלת שעון הקיץ תקפיץ את התפוקה במשק וכל תושבי ישראל יזכו לעלייה ברמת החיים בהתאם״.