שבוע היהלומים נפתח בצל נגיף הקורונה

אתמול נפתח שבוע היהלומים הבינלאומי התשיעי בהשתתפות מעל 200 נציגים וכ-300 קניינים אשר מציג יהלומים בשווי מיליארד דולר. יורם דבש: ״בשל מצב החירום שהוכרז בסין נמנעה הגעתם של קניינים רבים מהמזרח״


11:00 ,11.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הבורסה ליהלומים ברמת גן קיימה אתמול את אירוע הפתיחה החגיגי לשבוע היהלומים הבינלאומי - האירוע השנתי הגדול והמרכזי של ענף היהלומים בעולם. בתערוכה משתתפים ראשי בורסות היהלומים מרחבי העולם, מאות קניינים, מציגים ומשלחות מרחבי תבל. האירוע משך מעל 200 מציגים ויותר מ-300 קניינים מ-30 מדינות שונות.

 

על רקע הקשיים בשוק היהלומים הבינלאומי, ענף היהלומים הישראלי ממשיך לפעול ביתר שאת על מנת לשמור על הייצוא הישראלי ומעמדה המרכזי של ישראל בענף זה. הבורסה ליהלומים פועלת רבות לחיזוק תעשיית היהלומים הישראלית, בין היתר על ידי הקמת מרכז לחדשנות במתחם הבורסה, המהווה בית לחברות סטארט אפ טכנולוגיות בתחום היהלומים, ופעולה נמרצת לשיווק ענף היהלומים הישראלי בעולם.

 

אירוע הפתיחה של שבוע היהלומים הבינלאומי נערך בהשתתפות נשיא הבורסה ליהלומים יורם דבש, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, נשיא אלרוסה, ענקית כריית היהלומים הרוסית, סרגיי איבנוב, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים קובי קורן, נשיא בורסת היהלומים בדובאי, אחמד בן סולאיים, סגן נשיא בורסת היהלומים בהודו, מהול שאה, נשיא בורסת היהלומים בלונדון, אלן כהן, ונשיא הפדרציה ליהלומים, ארני בלום. את האירוע הנחה מנכ״ל הבורסה ערן זיני.

 

״אני נרגש לראות את כל האורחים המכובדים שהגיעו מהארץ ומחו״ל״, אמר יורם דבש בנאומו. ״השנה הגיע לכאן מספר שיא של קניינים ומשלחות מרחבי העולם. המספר הזה היה אמור להיות גדול אפילו יותר, אבל לצערנו הרב בגלל מצב החירום שהוכרז בסין, הגעתם לישראל של קניינים רבים מהמזרח נמנעה. כולנו תקווה שהסינים יצליחו בקרוב להשתלט על התפשטות נגיף הקורונה, ושהעולם כולו יחזור לנשום לרווחה״.

 

במסגרת שבוע היהלומים שיתקיים עד ה-12.2 נערכות תצוגות של יהלומים ותכשיטי יהלומים, מכרזים פומביים לרכישת יהלומים גדולים באופן מסודר ומאובטח, תחת אמצעי האבטחה המשוכללים בעולם. כמו כן מתקיימים במסגרת שבוע זה פאנלים מקצועיים על טרנדים עכשוויים ועתידיים בתעשיית היהלומים, דוכני מכירות של יהלומים ותכשיטים יוקרתיים, נטוורקינג של משתתפי שבוע היהלומים ועוד.