גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה לאחרונה לראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב אריה אלון, בנושא בטיחות כלי רכב כבדים ואוטובוסים ובייחוד הובלת מטען בעומס יתר.
בן הרוש יזם את הפנייה לראש אגף התנועה בהמשך למעצרו של נהג פול טריילר אשר על פי טענת השוטרים הוביל מטען בחריגה של עשרות אחוזים מהמשקל הכולל המותר. רישיונו של הנהג נשלל.
בן הרוש מציין במכתבו לראש אגף התנועה כי ״לדעתי עבירה מסוג של הובלת מטען בעומס יתר היא עבירה בטיחותית חמורה ויש לעקור אותה מהשורש״. בן הרוש מוסיף ומזכיר במכתבו כי ״חוק שירותי הובלה״ נחקק במיוחד על מנת להתמודד עם התופעה ולמגר אותה ומזכיר לראש אגף התנועה כי על פי סעיף 20 בחוק שירותי הובלה למוסר המטען / המשגר קיימת אחריות ישירה ומלאה לביצוע העבירה״.
בן הרוש מדגיש כי במקרים דומים בעבר, לדוגמה, התאונה הקטלנית בנשר, אשר כתוצאה ממנה נהרגו 8 בני אדם ו-15 בני אדם נפצעו, לא הוגשו כתבי אישום נגד מוסר המטען, וכן כל הגורמים הנוספים האחראים על הנהג. ״לדעתי״, כותב בן הרוש, ״במידה ותהיה אכיפה רק על הנהג, ללא אכיפה גם על הגורמים הנוספים המעורבים באירוע, כגון: מנהל החברה, קצין הבטיחות ומוסר המטען, שהוא הגורם המרכזי ושותף ישיר ומלא לביצוע העבירה, לא ניתן יהיה למגר את התופעה״.
בן הרוש ביקש בנוסף להסב את תשומת לבו של ניצב אריה אלון ל״עבירות תעבורה שמתבצעות מדי יום ביומו: עשרות נתמכים 4 סרנים המיועדים על פי רשיון הרכב לשינוע מטענים חריגים, משנעים מטענים רגילים במשקל של 70 עד 80 טון, וזאת בניגוד לתנאי הרישיון״.
יו״ר מועצת המובילים ניצל את מכתבו לראש האגף התנועה במשטרת ישראל והזכיר כי בעבר נציגי מועצת המובילים קיימו פגישות קבועות עם ראשי האגף בנושאי בטיחות שוטפים וציין כי ראוי לחדש נוהג זה עם ראש האגף החדש, ניצב אריה אלון.