בן הרוש לשר הביטחון: יש למנוע את ועדת החקירה הבאה

מנה בפני השר את הקשיים שיעלו באם צה"ל יזדקק בשעת חירום למובילים יבשתיים: העדר הסכם חתום בין צה"ל ומערך ההובלה האזרחי אשר מאפשר הובלות כבדות, נהגי מל"ח אינם כשרים לנהוג רכב כבד ועוד


00:00 ,10.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנה בפני השר את הקשיים שיעלו באם צה"ל יזדקק בשע"ח למובילים יבשתיים: העדר הסכם חתום בין צה"ל ומערך ההובלה האזרחי אשר מאפשר הובלות כבדות, נהגי מל"ח אינם כשרים לנהוג רכב כבד ועוד


גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה השבוע במכתב לשר הביטחון מר אהוד ברק וביקש להציג לו, כאיש העומד בראש משרד הביטחון, את שלל הבעיות בהן נתקל מערך ההובלה היבשתית בכל נושא הממשקים עם צה"ל. בן הרוש אף תבע משר הביטחון לכנס את ועדת חוץ וביטחון על מנת תדון במוכנות הצה"לית בהקשר התובלה היבשתית.
 
בן הרוש מנה במכתבו לשר הביטחון את הבעיות העיקריות הגורמות לקשיים בפעילות מול גורמי הצבא וציין על אף שלל ועדות חקירה שהוקמו עם השנים הוא תקווה כי מערך הלוגיסטיקה הצבאי יידע לפעול נכון על מנת למנוע כבר עכשיו את ועדת החקירה הבאה.
 
לדברי בן הרוש אחת הבעיות הבולטות היא העדר הסכם חתום בין צה"ל ומערך ההובלה האזרחי אשר מאפשר הובלות כבדות (מעל רוחב 3.4 מטר) מחוץ לצה"ל, דבר אשר עלול לעורר קשיים ביום פקודה עבור מובילים אזרחיים בהובלת טנקי מרכבה.
 
בן הרוש ציין כי היתה זו פעם שנייה שמתורגלת כוננות ספיגה ואירועים בעורף אך לדבריו, גם הפעם לא בוצע תרגול המשלב את המובילים ואת חברות האוטובוסים במתארי החירום, וכאשר רגע האמת מגיע, בן הרוש העריך כי "שוב נחווה בעיות תיאום, מחסור במידע, אי יעילות שלא לומר אין אונים".
 
בן הרוש שב וציין כי לא הוקמה רשות לתחבורה ונמלים בשעת חירום, לא הוקם עורף לוגיסטי בנמל, לא תורגל כוח המילואים היבשתי בנמלי ישראל (אם הוא בכלל קיים), ואף ציין כי נהגי מל"ח (משק לשעת חירום) אינם עוברים כל הכשרה בנהיגת רכש כבד (סמיטריילר ופול טריילר), ובשעת מבחן האסון הוא וודאי.