בן הרוש: מחדלי הממשלה באי קיום המלצות ועדת סגיס אשמים בתאונה הקטלנית

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים טוען כי התאונה שאירעה הינה תוצאה של היעדר מפרצי חנייה אליהם יכול היה נהג המשאית לרדת. מזכיר: ועדת סגיס המליצה כבר לפני עשר שנים להקים מפרצי חנייה בכבישים ראשיים


00:00 ,16.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים טוען כי התאונה שאירעה הינה תוצאה של היעדר מפרצי חנייה אליהם יכול היה נהג המשאית לרדת. מזכיר: ועדת סגיס המליצה כבר לפני עשר שנים להקים מפרצי חנייה בכבישים ראשיים
 
בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, התייחס לתאונה הקטלנית שהתרחשה ביום חמישי האחרון בצומת גילון בכביש עכו צפת במהלכה התנגש אוטובוס אגד במשאית שחנתה בצד הדרך, ואשר גבתה את חייהם של חמישה מנוסעי האוטובוס ועשרות פצועים.
 
בן הרוש ציין כי התאונה שאירעה הינה תוצאה של היעדר מפרצי חנייה שאליהם יכול היה נהג המשאית לרדת ולחנות את הרכב וקרא להגיע לחשבון אמת עם "כל המומחים והדוברים שמדברים בשם עצירת הקטל בדרכים. הדמים האלה הם תוצאה של מחדלי הממשלה".
 
לדבריו, ועדת סגיס, שהוא היה בין חבריה, קבעה כבר לפני 10 שנים כי בלי מפרצי חנייה הכבישים מסוכנים. מאות ישיבות ודיונים קיימה מועצת המובילים והמסיעים בדרישה מהרשויות להקים בדחיפות בצירי התנועה הראשיים מפרצי חנייה.
 
בן הרוש יצא כנגד "המומחים, היועצים, העמותות לבטיחות, הח"כים והרשויות", אשר לדבריו מזניחים את הטיפול בתשתית ונטפלים דרך קבע אל נהג המשאית. "די לצביעות. אנשים נהרגים. תנו תנאים לבטיחות, תעמידו לדין את מי שסללו את כביש שש ולא הקימו לצדו מפרץ חנייה אחד". 

 

לדבריו, "הגורם האנושי נותן את הדין על כל תאונה כמתחייב מהחוק. הגיעה העת לגבות את המחיר מהמומחים בשל מחדליהם".
 
"מדוע צריכה עצירה של משאית להוות גורם לתאונה? אפשר להאשים בלי הרף את הגורם האנושי, אז מה? עד היום זה עזר? כל עוד אין תשתית ראויה לא תעזור הפניית האשמה לגורם האנושי", מציין בן הרוש.
 
לדבריו, "הממשלה איבדה כל פרופורציה בחלוקת המשאבים לתשתיות. מיליוני כלי רכב נעים על הכבישים והם ימשיכו לנוע. ואתה שומע אותם מדברים על השקעה של 50 מיליארד שקלים במסילות הברזל".