בעקבות שינוי ברגולציה לגבי ליווי בתנועת כלי רכב המובילים ציוד חריג, מועצת המובילים פנתה למנהלת אגף תכנון, ארגון ומנהל, במשרד התחבורה. מועצת המובילים מסרה כי עמדתה היא שאין צורך לחייב את חברות ההובלה בחתימת קצין בטיחות על אישור הובלת מטען חריג.
השינויים היו אמורים להיכנס לתוקפם בינואר 2020, אך בעקבות פניית מועצת המובילים למשרד התחבורה בנושא, דחה משרד התחבורה את המועד לפברואר 2020.
לדברי גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״קצין בטיחות לא הוכשר למשימה כזאת ועל כן מדובר במהלך מיותר שיכשיל אותו ויטיל עליו אחריות מיותרת. היקף ההובלות האלה עומד על כ-1,000 הובלות בשבוע בכל המדינה, כך שמדובר בשגרת עבודה שמתוכננת מהיום למחר. לעומת זאת, קצין הבטיחות לא זמין לאורך כל שעות היממה ובכל מיקום גאוגרפי. אם חברת הובלה יוצאת ממספר מוקדים מרוחקים, קצין הבטיחות לא יכול להיות בכל המוקדים האלו בעת ובעונה אחת, ומה על חברות ההובלה הקטנות שמעסיקות קצין בטיחות פרילנס שעובד עם מספר חברות?״.
השבוע נפגשו מספר חברי הנהלת מועצת המובילים עם ענת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה בעניין אך טרם התגבשו הסכמות סופיות.