משרד התחבורה ממליץ להעביר משאיות לארבע בדיקות רבעוניות

מנכ"ל המשרד החליט לאמץ את מסקנות ועדת סגיס לבטל את פעולת קציני הבטיחות ולשלוח משאיות למכוני רישוי


12:05 ,11.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ממכתב שכתב לאחרונה סגן מנהל בכיר באגף הרכב במשרד איציק סרור לאיגוד יבואני הרכב, התאחדות התעשיינים, איגוד המוסכים ואיגוד קציני הבטיחות עולה כי מנכ"ל משרד התחבורה החליט לאמץ את המלצת הוועדה ולחייב כלי רכב מסחרי שמשקלו הכולל 10 טון ומעלה בביצוע בדיקת תקינות רבעונית במכון הרישוי – סך הכל ארבע בדיקות בשנה.

 

"היות ולקציני הבטיחות אין את התנאים והמיכשור הנדרש לביצוע בדיקות תקינות כלי הרכב", כתב סרור, "בכוונת משרדנו לחייב את בעלי המשאיות שמשקלם 10 טון ומעלה לבצע בדיקת בטיחות, בדומה לבדיקת חורף אחת לרבעון במכון רישוי".

 

סרור פירט, שאחד היתרונות בתיקון התקנה היא הבטחת תיקונם של כלי הרכב שנכשלו במוסכים מורשים וחובת המצאת אישור תקינות + הצגת אישור בלמים חצי שנתי. לצורך אימוץ ההמלצות יידרשו תיקוני חקיקה.

 

סרור ביקש בהקדם את התייחסות הגורמים השונים לאימוץ ההמלצות.

 

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש בירך על השינוי: "בשעה טובה ומוצלחת נפל האסימון למשרד התחבורה והוא הבין שאת המצב צריך לשנות ואימץ את ההמלצה שלנו, לאחר ועדת סגיס 2, שהוקמה לאחר התאונה בנשר ותאונות קטלניות נוספות.

 

"מצאנו בוועדה שאין תיעד לכלום, הכל פרטיזני. הוועדה היתה בשוק לאור הממצאים. המלצנו לוותר על קציני בטיחות, כי הם כמו משגיחי כשרות ואין להם שום תועלת. המלצנו להוסיף ביקורת אחת, כך שכל רבעון המשאית תלך למכון רישוי. אז אנחנו יודעים שאנו שומרים על שלום הציבור. מבחינתנו זו חלופה לקצין הבטיחות, שכבר הסתבר שהיו מקרים שאישרו פיקטיבית, או בדיעבד משאיות. עשינו פה מהלך בטיחותי ממדרגה ראשונה".