ההסתדרות והתאחדות בעלי מפעלי ההובלה חתמו במהלך סוף השבוע על הסכם הבנות ענפי בענף התובלה ופועלים לקבל צו הרחבה לכלל ענף ההובלה. אבי אדרי: ההסכם משדרג משמעותית את שכרם של נהגי המשאיות. גבי בן הרוש: מצר על כך שמשרדי התמ"ת התחבורה אינם אוכפים התקנות ומאפשרים ניצול של נהגים
ההסתדרות והתאחדות בעלי מפעלי ההובלה חתמו במהלך סוף השבוע על הסכם הבנות ענפי בענף התובלה. ההסכם יחול על כ-2,500 נהגים בענף המועסקים בחברות המאורגנות תחת התאחדות בעלי מפעלי הובלה. נציין כי עם צו ההרחבה ההסכם יחול על כלל 20 אלף הנהגים המועסקים בענף.
במסגרת ההסכם טבלת השכר תעודכן במקביל לעדכון שכר המינימום הנוכחי וכלל העובדים יקבלו שכר מינימום החל מתחילת העבודה. כמו כן, תתקבל תוספת של 0.5% לכל שנת ותק ותוספת מקצועית של 288 שקל. בנוסף יקבלו העובדים 50 שקל אש"ל ליום עבודה ללא כל קשר למספר שעות העבודה בו עבדו, ויוכלו, במסגרת מעבר בין חברות שונות, לגרור ותק מקסימלי של שמונה שנים.
על הצדדים הוסכם כי תוקף ההסכם הוא עד 28 בפברואר 2013 וכי עם החתימה על ההסכם הקיבוצי יפעלו הצדדים להחלת צו הרחבה ענפי.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "מדובר בהסכם המשדרג משמעותית את שכרם של נהגי המשאיות. אנו תקווה ששדרוג השכר יוביל להפחתת שעות הנהיגה הרבות ומכאן בתקווה להפחתה בתאונות הדרכים. בכוונתו לפעול להחלת צו ההרחבה שיחייב את כלל המעסיקים בענף ההובלה לתגמל את הנהגים בהתאם להסכמות בין המעסיקים וההסתדרות".
יו"ר התאחדות בעלי מפעלי הובלה, גבי בן הרוש, ציין כי "אני מברך על ההסכם. מדובר בהסכם שנחתם לשלוש שנים ומיטיב ברמת השכר והתנאים הסוציאליים של נהגי ההובלה הכבדה בישראל. אני מקווה שענף התובלה, שמהווה כ-95% משינוע המטענים ביבוא ויצוא במדינת ישראל וכמן כן גם אספקת שירותים למערכת הביטחון, ירוויח מההסכם, ואני מקווה שיתקבל במהרה צו הרחבה שיחייב את כל העוסקים בענף ההובלה לשלם שכר נאות לנהגים עבור עמלם".
בן הרוש הוסיף הבוקר בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי "לנהגי הרכב הכבד אין חיים קלים במדינת ישראל, ולאחרונה הם מתפתים לקרוא כל מיני עלונים של חברות שלא חתומות על שום הסכם ולא מבינות ולא יודעות כלום בנושא. בקרוב נוציא ביחד עם ההסתדרות העובדים חוברת מסודרת לכלל הנהגים בה הם יוכלו לדעת את זכויותיהם ולהבין שיש להם כתובת לכל בעיה. חשוב לי להדגיש שלא כל הנהגים במדינת ישראל מרוויחים שכר מינימום ועובדים 20 שעות ביממה כפי שמוצג לפעמים באופן מעוות בתקשורת. אכן יש נהגים כאלה אבל אלו הם נהגים שמועסקים בחברות שלא מכבדות את הסכם העבודה הקיבוצי ולא את צו ההרחבה ואני מצר על כך שמשרד התמ"ת ומשרד התחבורה אינם אוכפים את החוק והתקנות של משרדיהם ומאפשרים ניצול של נהגים".
נחתם הסכם ענפי בענף ההובלה
ההסתדרות והתאחדות בעלי מפעלי ההובלה חתמו במהלך סוף השבוע על הסכם הבנות ענפי בענף התובלה ופועלים לקבל צו הרחבה לכלל ענף ההובלה. אבי אדרי: ההסכם משדרג משמעותית את שכרם של נהגי המשאיות. גבי בן הרוש: מצר על כך שמשרדי התמ"ת התחבורה אינם אוכפים התקנות ומאפשרים
00:00 ,08.08.2010
עשוי לעניין אותך
אלאלוף יזמה קורס לשינוע סחורות מסוכנות
ברוש והנהלת התאחדות התעשיינים ביקרו בנמל חיפה
בן הרוש תוקף את משרד התחבורה: אין גיבוי ממשלתי בכל הקשור לאכיפת חוקים ותקנות
החלטה תקדימית – ביהמ"ש לעניינים מינהליים התערב בהחלטת הממונה על הפקדת ערובה זמנית במסגרת הליכי היצף
הלמ"ס: רכב פרטי נסע בממוצע כ- 16,700 ק"מ בשנה ב-2009
נמל אשדוד: גידול של 43% בתנועת המטענים בחציון