ראש מדור תעבורה באגף התנועה, מאיר בן גל, ומחליפו גיא לוי, נפגשו עם גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים במשרדו של בן הרוש בחיפה ביום חמישי האחרון.
מאיר בן גל אמר במהלך הפגישה: ״כשגבי פונה אלינו עם דוחות תנועה שגויים שניתנים לנהגי משאיות, אנו מבטלים את הדוחות האלה. המטרה שלנו היא לא להתנכל סתם לנהגי המשאיות. אנו עובדים בשיתוף פעולה מול מועצת המובילים בראשות גבי וזה חשוב לנו מאוד, כיוון שהם פועלים במקצועיות במטרה להגביר את הבטיחות ולהציל חיי אדם. על כן, חשוב להם שנתמקד בעבירות החומרות ולא להתעסק בעברות שאין בהן תכלית״.
נזכיר כי בעבר העביר בן הרוש השתלמות לשוטרי היחידה המיוחדת לאכיפת רכב כבד במשטרת התנועה וכי בקרוב, צפויה השתלמות נוספת. ההשתלמויות הללו חשובות כיון שקיים חוסר ידע בסיסי אצל שוטרי תנועה שלא מכירים את חוק שירותי הובלה ואת תקנות התעבורה ועל כן חלק גדול מהדו״חות ניתנים שלא בצדק. שוטר שעוצר משאית לא תמיד יודע מה בעצם הוא צריך לבדוק. שוטר מקצוען שתופס עברייני תנועה יכול לחסוך בחיי אדם. ההשתלמות עוסקת עסק בחוק שירותי הובלה, תקנות, ריתום, נקודות עיגון וכדומה. השוטרים נחשפים במפגש לדוגמאות חיות מהשטח ומתמקצעים באכיפה במטרה להביא למצב שבו הם ימנעו הישנות מקרים שעלולים לגרום לתאונות.
בפגישה סוכמו מספר נושאים: התמקדות באכיפה של קשירת והעמסת מטענים שלא על פי חוק ובעברות חמורות, לקדם באופן דחוף את תקנה 85 (המתייחסת לאופן העמסת וקשירת מטענים ונותנת סמכות חוקית לאכיפה) והעברת חומרים מקצועיים על ידי מועצת המובילים לספר החנ״א החדש (חוברת נוסחי אישום), כך שהספר יוכל לשמש כלי עבודה לשוטרי היחידה והאכיפה תהיה ממוקדת ומקצועית. בנוסף, תתואם פגישת סיור משותפת בנמלים של מדור תעבורה במשטרת התנועה ומועצת המובילים.
בן הרוש הדגיש בפגישתו בפני בן גל ולוי שיש לאכוף את חוק שירותי הובלה בסעיפים 19 -20 המתייחסים לאחריות שילוחית על מוסר המטען. לדבריו אם לא יטילו אחריות גם על הלקוחות שהם מוסרי המטען, לא נוכל למגר את העבריינות בכביש, זהו הדבר היחיד שירתיע את הלקוחות שמשתפים פעולה עם פורעי חוק״.
בן הרוש סיכם את המפגש ואמר: ״מבחינתי מאיר בן גל הוא לא רק קצין, הוא גם ג׳נטלמן״.