בישראל נעות כ-15 אלף משאיות ללא קציני בטיחות, כשהן עלות ליקויים. כך לטענת יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.
בן הרוש לקח חלק השבוע בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא תיקון תקנות תעבורה של קציני הבטיחות.
"חשבתי שאני בבית משפט", אמר בן הרוש, "באו כל המשרדים שמעסיקים קציני בטיחות והביאו איתם לוביסטים לישיבה".
לדבריו, פעילים בישראל 2,500 קציני בטיחות, מתוכם עובדים 82 משרדים עצמאיים, שעובדים על פי הוצאת חשבונית.
בן הרוש: "הבעיה היא שכל פעם שיש תאונה קשה, באים ואומרים שקצין הבטיחות מקבל משכורת גלובלית. עובדתית, זה לא נכון. לכל קצין יש כ-140 משאיות, עליהן הוא גובה 300 שקל בחודש. אבל מסתבר שהם בכלל לא רואים את המשאיות.
"אמרתי שאם מנכ"ל משרד התחבורה כותב במכתב שיש 100 קציני בטיחות שלקחו להם את הרישיונות לשלושה חודשים, תעשה חשבון פשוט – כל קצין אחראי על 140 משאיות, זאת אומרת 14,000 משאיות בלי שום פיקוח. אחת הבעיות היא שאין מאגר של האיגוד עצמו, שאומר שאותן משאיות שאין להן עכשיו שירות, בוא נשלח להן קצין בטיחות אחר.
לאותן 14,000 משאיות אפשר להוסיף את מה שפרסמה המשטרה בחודש מרץ, שהורידו 326 משאיות מהכביש בגלל ליקויי בטיחות. זאת אומרת שבישראל נעות כ-15,000 משאיות ללא פיקוח וללא קציני בטיחות.
"מה כולם מגלגלים עיניים? הממצאים שיש לי גובלים בפלילים. אין למשרדים האלה תיקים מסודרים; לא לנהג, לא למשאית. יש פה מחדל שזועק לשמיים"
בן הרוש: "הודעתי למנכ"ל משרד התחבורה שאני לא תומך בתיקון לתקנות, כי לפני שלוש שנים הגשנו חוות דעת ובתיקון המוצא ראיתי שינויים משפטיים. הוחלט שיהיה פורום מצומצם וצריך לבוא עם הסכמות".