גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 14.08.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.691 -0.485
אירו 4.2136 -0.26
ליש"ט 4.7204 -0.188
100 יין 3.325 -1.053
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

קבינט הדיור אישר תכנית למסילת רכבת רביעית באיילון

אתמול אושרה תכנית תת״ל 33 ומטרתה לאפשר התוויה של ארבע מסילות בקטע שמצפון למחלף ההלכה ולתחנת סבידור ועד למתחם הרכבת בלוד
11.06.18 / 12:12
קבינט הדיור אישר תכנית למסילת רכבת רביעית באיילון
11.06.18
קבינט הדיור אישר תכנית למסילת רכבת רביעית באיילון

מטרת התכנית הינה לאפשר התוויה של ארבע מסילות בקטע שמצפון למחלף ההלכה ולתחנת סבידור ועד למתחם הרכבת בלוד. כיום קיימות בין נתיבי אילון ותעלת נחל האילון שלוש מסילות והמקטע מהווה צוואר בקבוק לרשת המסילות הארצית. 

 

ברצועת האילון עוברים מדי יום 75% מתוך כ-40 מיליון הנוסעים השנתיים ברכבות (ו-85% בשעת שיא בוקר) ועוברת בה כל תנועת הרכבות הארצית בכיוון צפון-דרום וכן לכיוון מזרח (מודיעין ובעתיד ירושלים), בנוסף לרכבות שייעדן הוא העיר תל אביב. מספר זה אמור להיות מוכפל על פי התחזיות בעשור הקרוב. תדירות הנסיעה במקטע היא של 28 רכבות בלבד בשעת שיא וזאת במידה רבה מאחר והמסילה הפרברית מופעלת כמסילה דו-כיוונית. למרות הגידול המואץ בשנים האחרונות במספר הנוסעים ברכבת, לא חל כל גידול מקביל במספר המסילות והרציפים באזור זה. המסילה הרביעית תאפשר קו דו-מסילתי לרכבות מהירות וקו דו-מסילתי לרכבות פרבריות ובעקבות כך ויחד עם מערכת האיתות החדשה יתאפשר מעבר של 40 רכבות בשעת שיא ויינתן גם מענה תפעולי לקווים של: מסילות השרון (קו כפר סבא-רעננה-תל אביב בתוואי כביש 531); מסילת A1המהירה לירושלים; קו מהיר תל אביב-באר שבע; קו אילון דרום לחולון, בת ים וראשון לציון מערב. מימוש הפרויקט, ביחד עם מימוש פרויקטים מקבילים בהתאם לתכנית האסטרטגית של רכבת ישראל וקווי הרכבת הקלה (ובעתיד ייתכן גם מטרו), אמורים לתת מענה לצרכי המטרופולין עד שנת 2040. פרויקטים אלה כוללים את הכפלת מסילות החוף, 6 מסילות באילון, מסילות נתב״ג ועוקף לוד עד לחיבור למסילות הדרום והמסילה המזרחית.

 

התכנית כוללת, כאמור לעיל, את המקטע המתחיל צפונית למחלף ההלכה (תחנת סבידור) ומסתיים בתחנת רכבת לוד בדרום. בקטע האילון, שבין הערים תל אביב-יפו לרמת גן וגבעתיים, תתווסף מסילה רביעית, ואילו בקטע שלאורך כביש 1, בין מחלף קיבוץ גלויות לתחנת רכבת לוד, שבו קיימות כיום שתי מסילות בלבד, יתווספו 2 מסילות, כך שבכל המקטע הכלול בתחומי התכנית תהיינה לבסוף ארבע מסילות – שתיים פרבריות ושתיים מהירות.

 

הפרויקט נכלל בתכנית נתיבי ישראל שאושרה על ידי ממשלת ישראל ב-24.2.2010. הפרויקט משתרע בין צפונית למחלף ההלכה בצפון לתחנת רכבת לוד בדרום-מזרח ואורכו הכולל הוא כ-22 ק״מ. ניתן לאפיין את תוואי המסילה. 

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 921
פייסבוק

×