גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 24.09.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.573 -0.279
אירו 4.2109 +0.331
ליש"ט 4.7225 -0.342
100 יין 3.1687 -0.736
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רכבת ישראל: ירידה של 4.3% בכמות המטענים בגלל השביתות בנמלים

החברה מדווחת כי בחציון הראשון של 2018 הובילה החברה כ-4.4 מיליון טון מטען לעומת 4.6 מיליון טון מטען בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מדווחת על שיא במספר הנוסעים אך רושמת הפסד נקי של 11.5 מיליון שקל בחציון הראשון
02.09.18 / 11:47
רכבת ישראל: ירידה של 4.3% בכמות המטענים בגלל השביתות בנמלים
צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל: ירידה של 4.3% בכמות המטענים בגלל השביתות בנמלים
רכבות מטען. ירידה בכמויות
צילום: ליאור מזרחי
רכבות מטען. ירידה בכמויות

רכבת ישראל פרסמה את תוצאות החציון הראשון של שנת 2018. על פי הנתונים, ממשיכה רכבת ישראל להציג צמיחה במגזר הנוסעים. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.245 מיליארד שקלים בהשוואה לכ-1.205 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-3%. יחד עם זאת, את החציון הראשון של 2018 סיימה החברה בהפסד תפעולי של כ-13.2 מיליון שקלים כאשר ההפסד הכולל עמד על 11.5 מיליון שקלים. 

 

על פי נתוני רכבת ישראל בחציון הראשון לשנת 2018 עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ- 33.5 מיליון, גידול של כ-6% לעומת 31.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. להערכת החברה, כמות הנסיעות השנתיות תתקרב לכ-70 מיליון, ביחס לכ-65 מיליון נסיעות ב-2017. ההכנסות מהסעת נוסעים לחציון הראשון של 2018 הסתכמו בסך של כ-1.048 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ-997 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, נתון המהווה צמיחה של 5%. 

 

רכבת ישראל מדווחת כי בחציון הראשון של 2018 הובילה החברה כ-4.4 מיליון טון, לעומת 4.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 4.3%. מהחברה נמסר כי הירידה נובעת בעיקר בשל שביתות בנמלי הים, וכן כתוצאה משינוי בתמהיל ההובלות מהובלות ארוכות להובלות קצרות יותר. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון הראשון על 90 מיליון שקל - ירידה של כ-8% לעומת ההכנסות בחציון המקביל אשתקד בו ההכנסות הגיעו ל-97 מיליון שקל. 

 

מחברת ישראל נמסר כי החברה מיישמת תכנית התייעלות לצמצום בהוצאות, בדגש לעלויות השכר. בין היתר, נמשכה ברבעון זה ההתייעלות בגיוסי כוח אדם, לצד קידום תכנית הפרישה מוקדמת.

 

במהלך הרבעון המשיכה הרכבת להתקדם בפרויקטי התשתית הגדולים: פרויקט הקו המהיר לירושלים, הסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, תכנון והטמעת מערכת הפיקוד והשליטה (איתות) החדשה והמתקדמת בעולם, חיבור רכבת השרון (531) לרשת המסילות והפעלת הקו הכולל את שתי תחנות רעננה החדשות, רכש קרונות וקטרים, והיערכות להגדלה משמעותית של מספר נוסעי הרכבת. 

 

עוד נמסר מרכבת ישראל כי במהלך שנה זו, נפתחו עד כה תחנות רעננה דרום ורעננה מערב ומרכזית המפרץ בחיפה, ועד סוף השנה צפויות להיפתח תחנות ירושלים-יצחק נבון וקריית מלאכי-יואב. זאת לצד שדרוג מקיף לתחנות נוספות ובהן תל אביב סבידור מרכז שבה נחנך לאחרונה טרמינל נוסעים חדש, ותחנת תל אביב השלום, שגם בה מוקם טרמינל נוסף, דרומי, אשר יקל על הצפיפות וישפר את זרימת הנוסעים בתחנה. במקביל, הושלם בתחנות סבידור וההגנה פרויקט מורכב להארכת רציפים שיאפשרו קליטה של רכבות ארוכות יותר, אשר בוצע והושלם, גם הוא, תוך המשך תפעול שוטף של התחנות. 

 

מרכבת ישראל נמסר: ״בחציון הראשון של 2018 רכבת ישראל האיצה תהליכים וממשיכה להתכונן באופן יסודי לקראת המהפך של השנים הקרובות – פתיחת הקווים החדשים, תוך שימוש במנהרות ארוכות וטכנולוגיות מתקדמות: תחילת נסיעות ההרצה של הקו המהיר לירושלים, הארכת רכבת השרון גם לשתי תחנות רעננה; פתיחת התחנות החדשות; כניסת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במערכת האיתות החדשה  ETCS ותקשורת GSM ייעודית לרכבת ישראל. אנו גאים על הגידול התמידי במספר הנוסעים, ואנו מודים למיליוני הנוסעים ברכבת על האמון ומבטיחים להמשיך במאמץ״. 

 

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 923
פייסבוק

×