גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.11.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.717 +0.595
אירו 4.2169 +0.924
ליש"ט 4.7507 +0.604
100 יין 3.2799 +0.681
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

שלב נוסף במסילה לאילת: אושרו 180 ק"מ מתוואי הרכבת

הוועדה המחוזית דרום אימצה את חלופות הקטעים הצפוני והדרומי של המסילה לאילת. בעוד כחודשיים, יתקיים הדיון בחלופות הקטע באורך כ-60 ק"מ, שבין דימונה לחצבה
04.12.12 / 00:00

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, אישרה אתמול את רוב תוואי מסילת הרכבת לאילת – בקטעים שבין באר שבע לדימונה ובין חצבה לבין אילת. בכך, אושר למעשה תוואי מסילה באורך של כ-180 ק"מ, מתוך כ-240 ק"מ של מסלול הרכבת שבין באר שבע לאילת (מסלולן של רכבות המשא יהיה 260 ק"מ), אותו מוביל שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

במשרד התחבורה ובחברת "נתיבי ישראל", האחראית על פיתוח והקמת המסילה לאילת, ציינו לחיוב את החלטת הוועדה, שהתקבלה לאחר קבלת הסכמת המשרד להגנת הסביבה. בעקבות ההחלטה, יחל ביצועו של תסקיר השפעה על הסביבה, לאחריו תוגש התכנית להפקדה, לצורך שמיעת התנגדויות הציבור.

בדיון שהתקיים בוועדה, נקבע עוד כי לאחר ביצוע השלמות ותסקיר השפעה על הסביבה, יעלו לדיון הנושאים הקשורים באישור הקמת מסוף המטענים ותחנת הרכבת הסמוכים לאילת. יחד עם זאת, הוועדה לא קיימה דיון סביב קטע מרכזי שבין דימונה לחצבה ("מישור ימין"), שבו נבחנות כיום 3 חלופות שונות לתוואי הרכבת מעל ומתחת לקרקע. הדיון בקטע זה, עתיד להתקיים בעוד כחודשיים.

"לקו הרכבת לאילת, יתרונות משמעותיים בשיפור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל", אמר שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, "ברמה הלאומית, נקבל מסלול נסיעה של שעתיים בין תל אביב לאילת. בנוסף, הפרויקט יהפוך את נמל אילת למוקד סחר בינלאומי בין אסיה לאירופה, יחזק את הקשרים הכלכליים עם העולם ויתרום לעצמאות המדינית-כלכלית של ישראל".

קו הרכבת לאילת מקודם ע"י חברת "נתיבי ישראל" בהתאם להחלטת ממשלה. על פי התכנון הקיים, הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולארכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. על סמך בדיקות כלכליות, נקבע כי תחנות הנוסעים מדרום לבאר שבע, יהיו בתחנות הנוספות, דימונה, ספיר, קטורה ורמון.

תכנון קו הרכבת לאילת התקדם השנה בקצב עבודה גבוה במיוחד. 6 משרדי תכנון, שכל אחד מהם מקדם במקביל קטע מסילה של כ- 40 ק"מ, עובדים מסביב לשעון במטרה להגיע לשלב הפקדת התכנית בראשית שנת 2013.





המגזין הדיגיטלי
גיליון 925
פייסבוק

×