מרכבת ישראל נמסר כי כחלק מההיערכות לגידול המבורך במספרי הנוסעים, ולקראת הפעלת הקו המהיר לירושלים, סיים לאחרונה אגף הביצוע של רכבת ישראל שני פרויקטים משמעותיים, בעלות של 100 מיליון שקל, במסגרתם הוארכו רציפי תחנות תל אביב סבידור מרכז ותל אביב ההגנה באורך כולל של חצי קילומטר, כ-100 מטרים לכל רציף. הארכת הרציפים בוצעה תוך המשך תפעולן השוטף של התחנות, מהעמוסות במדינה, בהן עוברים יחד מעל למיליון וחצי נוסעים בחודש. בתחנת תל אביב סבידור מרכז, כלל הפרויקט פירוק והנחה מחדש של כל המסילות העוברות התחנה, במטרה להתאימן לרכבות הארוכות ולרציפים המוארכים.
ברכבת ישראל מציינים כי: ״שני הפרויקטים המורכבים מבחינה הנדסית וביצועית, יאפשרו הארכת הרכבות ובכך גם יתרמו להפחתת העומס, והגדלה משמעותית של מספר הנוסעים המשתמשים ברכבת, כ-65 מיליון נוסעים בשנת 2017, ובהתאם לתחזיות רכבת ישראל לשנת 2022, בה יעמוד מספר הנסיעות השנתי על כ-91 מיליון. לצד זאת, תאפשר הארכת הרציפים קליטת הרכבות שנוסעות בקו המהיר לי-ם, ואת התוספת של עשרות אלפי נוסעים ביום, אשר יעשו את דרכם מהבירה לתחנות תל אביב בנוחות ובבטיחות״.
כיום עוברים בתחנת תל אביב מרכז סבידור כ-1,150,000 נוסעים בחודש, בעוד שבתחנת תל אביב ההגנה עוברים כחצי מיליון נוסעים. עם התקדמות התוכנית הרב שנתית של רכבת ישראל לשנת 2022, ותוכנית הפיתוח ל-2040, מעריכים ברכבת ישראל כי בשנת 2030 יעברו בתחנת תל אביב סבידור מרכז כ-3.5 מיליון נוסעים בחודש, ובתחנת תל אביב ההגנה כ-3 מיליון נוסעים.
שני הפרויקטים מצטרפים למספר פרויקטים נוספים בתחנות תל אביב: חנוכת טרמינל מודעי החדש בתחנת תל אביב סבידור מרכז, בעלות של 31.8 מיליון שקל, כ-1,000 מ״ר גודלו.
לצד פתיחת הטרמינל החדש, נפתחה לאחרונה הכניסה החדשה לטרמינל הדרומי הקיים בתחנה. פרויקט נוסף הוא שדרוג תחנת השלום בעלות של 50 מיליון שקל. העבודות כוללות, בין היתר, הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף.