בדיקת סגרי מכולות בנמל חיפה – האם סוכן המכס אחראי ?
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה במכתב תגובה אל מר ישעיהו לירן, רמ"ח מכולות בנמל חיפה. במכתבו של מר פינטוב מובעת מורת רוח ממכתבו של מר לירן מה- 10 לנובמבר 2002, ומצויין כי מספר ר
00:00 ,13.11.2002
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה במכתב תגובה אל מר ישעיהו לירן, רמ"ח מכולות בנמל חיפה. במכתבו של מר פינטוב מובעת מורת רוח ממכתבו של מר לירן מה- 10 לנובמבר 2002, ומצויין כי מספר רב של חברי ארגון הגג אף הביעו באופן גלוי את מורת רוחם מנוסח המכתב הקובע כי : " המכולה תעוכב עד לטיפול סוכן המכס בחוסר ההתאמה ".
מר פינטוב פונה ואומר : "מן הראוי היה לזמן את נציגות לשכת סוכני המכס לצורך דיון בנושא, מה עוד שמנקודת מבטה של המערכת הנמלית, האחריות להתאמה בין המידע המצוי במצהר האונייה לבין מספר הסגר בפועל, חלה כולה ובאופן מוחלט על סוכני האוניות ולא על סוכני המכס. ולכן, אין להחזיק את סוכני המכס אחראים לאי התאמה".
מר פינטוב מוסיף וטוען שבכל הנוגע למספרי סגרים ומכולות, סוכן המכס ניזון באופן בלעדי ממידע המועבר אליו מסוכני האוניות, וכל טעות במספרי הסגר או חוסר בהתאמה בין המספרים, אמורה להיות בידי סוכן האוניה מדו"ח ה – SEAL TALLY המתקבל אצלם, מיד עם תום פריקת המכולה.
על פי מר פינטוב, מן הראוי היה שנמל חיפה היה, קודם להוצאת מכתב זה, בא בדברים עם סוכני האוניות כדי שאלה ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לשפר את רמת ואיכות המידע המועבר לרשות הנמל.
מר פינטוב הפנה העתק ממכתבו אל מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות.
מר פינטוב פונה ואומר : "מן הראוי היה לזמן את נציגות לשכת סוכני המכס לצורך דיון בנושא, מה עוד שמנקודת מבטה של המערכת הנמלית, האחריות להתאמה בין המידע המצוי במצהר האונייה לבין מספר הסגר בפועל, חלה כולה ובאופן מוחלט על סוכני האוניות ולא על סוכני המכס. ולכן, אין להחזיק את סוכני המכס אחראים לאי התאמה".
מר פינטוב מוסיף וטוען שבכל הנוגע למספרי סגרים ומכולות, סוכן המכס ניזון באופן בלעדי ממידע המועבר אליו מסוכני האוניות, וכל טעות במספרי הסגר או חוסר בהתאמה בין המספרים, אמורה להיות בידי סוכן האוניה מדו"ח ה – SEAL TALLY המתקבל אצלם, מיד עם תום פריקת המכולה.
על פי מר פינטוב, מן הראוי היה שנמל חיפה היה, קודם להוצאת מכתב זה, בא בדברים עם סוכני האוניות כדי שאלה ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לשפר את רמת ואיכות המידע המועבר לרשות הנמל.
מר פינטוב הפנה העתק ממכתבו אל מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות.
עשוי לעניין אותך
12.11.2002
הרפורמה בענף יבוא הרכב תכנס לתוקף ביום חמישי
12.11.2002
100 אלף חברות נוצריות ברחבי העולם כבר הצטרפו למערכת "השידוכים העסקיים" החדשה
12.11.2002
הסכם על שינויים בנושא היטל על יבוא יהלומים מלוטשים הושג בין משרדי התמ"ס והאוצר
11.11.2002
חברת גרימלדי תחל לפקוד את נמל Civitavecchia באטליה
11.11.2002
Maersk Sealand החלה לפקוד את נמל Greenock שבסקוטלנד
11.11.2002
הגוררת הישראלית "חגית" חצתה את מיצרי הדרדנלים כשהיא גוררת אוניית משא מאשדוד לאיסטנבול