גורמים בענף: צים שוקלת להפעיל אניית מטען כללי מהמזרח הרחוק לישראל

על פי הערכות גורמים בענף, חברת צים שוקלת בימים אלה להציע שירות חדש למטען כללי מהמזרח הרחוק לישראל ולהפעילו כבר בשבועות הקרובים. מחברת צים מכחישים את הידיעה לצד הטיעון ש"צים מחפשת מפעם לפעם הזדמנויות עסקיות וסין היא בהחלט יעד"


00:00 ,05.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הערכות גורמים בענף, חברת צים שוקלת בימים אלה להציע שירות חדש למטען כללי מהמזרח הרחוק לישראל ולהפעילו כבר בשבועות הקרובים. מחברת צים מכחישים את הידיעה לצד הטיעון ש"צים מחפשת מפעם לפעם הזדמנויות עסקיות וסין היא בהחלט יעד"
 
בחברת צים נערכים בימים אלו להרחיב את פעילות המטענים הקונבנציונליים ולהפעיל שירות מ/אל המזרח הרחוק כבר במהלך השבועות הקרובים. כך מעריכים גורמים בענף.
 
על פי ההערכות, בחברת צים התקבלה החלטה להרחיב את פעילות המטענים הקונבנציונליים ובפרט מ/אל המזרח הרחוק, לאחר שהתמונה שמצטיירת היא שההובלה הקונבנציונלית עומדת במבחן הכדאיות הכלכלית וככל הנראה עונה על צורך של היבואנים והיצואנים בישראל. על פי מומחים מתחום המטען הכללי, לכאורה מדובר בשוק אטרקטיבי אשר מחייב החכרת אנייה בקיבולת 20-30 אלף טון והוא קורץ לחברות ספנות רבות.
 
בחודשים האחרונים חלה עלייה דרמטית בדמי ההובלה מ/אל המזרח הרחוק באמצעות קונטיינרים והאניות מפליגות בקיבולות מלאות. לזה התווספו לאחרונה הגבלות המשקל ביבוא מהמזרח הרחוק שהחילו חברות הספנות על מכולות 20 ו-40 רגל, מגבלות שהשפיעו בעיקר על יבואני המתכות. גורמים אלה ואחרים הביאו ככל הנראה גם את חברת צים לשקול לחכור אניית מטען כללי (אחת או יותר) ולהפעילה מ/אל המזרח הרחוק. עוד עולה כי במידה ואכן תצא אל הפועל הרחבת הפעילות במטען הכללי, צים לא תציע סבב פקידה נרחב אלא פקידה במספר מצומצם של נמלים.
 
כיום מפעילה צים שלושה שירותים קונבנציונליים/מטען כללי מצומצמים יחסית: שירות ZOC המקשר את אשדוד עם נמל Sheerness שבאנגליה, שירות NEB  המקשר את נמלי צפון אירופה עם אשדוד ושירות CAR להובלת כלי רכב שמקשר את נמל אילת עם נמלי המזרח הרחוק. את עיקר הדגש בפעילות הספנותית של צים היא שמה בהובלה ימית במכולות.
 
בחברת צים בחרו להכחיש את הידיעה. להלן תגובת צים: "לצים לא ידוע על דבר שכזה. צים מחפשת מפעם לפעם הזדמנויות עסקיות וסין היא בהחלט יעד".