קבוצת גרימלדי הופקדה על הובלת הקרונות החדשים שישדרגו את צי המטרו של נאפולי. אתמול בערב הגיעו שש היחידות הראשונות לנמל נאפולי על סיפון אניית הגלנוע Eurocargo Roma שיצאה מהנמל הספרדי בסגונטו ב-8 במרץ.
הטיפול בקרונות הראשונים בוצע באמצעות פלטפורמות מיוחדות המצוידות במעקות שסופקו על ידי חברת Multitrade, חברת שילוח המטענים המיועדת לניהול הפרויקט. הקרונות מחולקים לקבוצות של שלוש יחידות שונות, ברוחב של 2.90 מטר וגובהן 3.59 עד 3.80 מטר. אורך שלושת סוגי העגלות משתנה בין 17.38 ל 18.55 מטר, ומשקלו של כל אחד נע בין 28 ל-30 טון.
עם אורך של 190.30 מטר ורוחב של 26.50 מטר, לאניית הגלנוע Eurocargo Roma משקל טונה ברוטו של 32,645 טון ומהירות שייט של כ-22 קשר. הספינה מניפה את הדגל האיטלקי ובעלת קיבולת טעינה של מעל 3,800 מטרים ליניארי של מלאי מתגלגל ו-150 מכוניות. דרך הרמפה בירכתי האנייה ניתן לטפל ביחידות מטען במשקל של עד 120 טון.
כל 114 הקרונות שהוזמנו עבור חברת CAF ישונעו מספרד על סיפון אניות צי קבוצת גרימלדי, וזאת כחלק מפרויקט שיימשך עד מרץ 2022.
גאידו גרימלדי, מנהל מסחרי של משלוח קצרים בים בקבוצת הספנות מנפולי, אמר כי ״עצם הבחירה בנו לשנע פרויקט כה מורכב וחשוב תמיד גורמת לנו גאווה. במקרה הספציפי הזה, אנו שמחים להעמיד את המומחיות והיעילות שלנו לשירות של פרויקט שיכול לשפר משמעותית את מערכת התשתית ואת הניידות בנאפולי, העיר בה ממוקם המטה שלנו״.