המשתמשים בהובלה ימית: יש לתת עדיפות לחנ"י ברכישת אדמות מינהל בעורף הנמל

בפגישה של ועדת העורכים של תמ"א 13 ב' הדגישו המשתמשים כי אין לדחות את תוכניות הפיתוח של נמל חיפה ואת תוכניות פיתוח העורף לנמל. הדגישו: אין לפנות את הרציף המערבי עד תהיינה אלטרנטיבות


00:00 ,30.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה של ועדת העורכים של תמ"א 13 ב' הדגישו המשתמשים כי אין לדחות את תוכניות הפיתוח של נמל חיפה ואת תוכניות פיתוח העורף לנמל. הדגישו: אין לפנות את הרציף המערבי עד תהיינה אלטרנטיבות
 
ועדת העורכים של תמ"א 13 ב' העוסקת בתוכנית המתאר של נמל חיפה נפגשה אמש עם ראשי הארגונים המקצועיים ודנה בחלופות השונות לשטחי עורף של נמל חיפה הקיים ושל הנמל העתידי בתוכנית התמ"א. במסגרת הדיון הוצגו על ידי האדריכל עמוס ברנדייס חלופות שונות לשטחי העורף של הנמל העתידי.
 
בישיבה השתתפו נציגי חנ"י, משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, ראש עיריית חיפה יונה יהב וכאמור, נציגי המשתמשים: ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית וכן מיקי שרן, מנכ"ל התאחדות התעשיינים בצפון.
 
נציגי המשתמשים, אשר השתתפו כאמור בפגישה, ביקשו להדגיש בפני ועדת העורכים את עמדתם של המשתמשים בשירותי ההובלה הימית ואת החיוניות הנדרשת לטובת פיתוח מואץ ומורחב של הנמלים בישראל ושל נמל חיפה במיוחד, כאשר הכוונה היא פיתוח של רציפים, שוברי גלים ושטחי עורף נרחבים לנמל. לדבריהם, כל עיכוב באישור התוכניות עלול לגרום בעתיד נזקים חמורים לספנות וללקוחות כתוצאה ממחסור בתשתיות נמליות ולפגיעה ביכולת התחרות של היצוא הישראלי.
 
צוק ביקש להדגיש כי ישנם גורמים עסקיים פרטיים אשר מבקשים להשתלט על הקרקעות וביקש מחברי הוועדה להנחות את מנכ"לי משרדי הממשלה השונים לתת עדיפות לחנ"י במכרזים לרכישת אדמות מינהל וזאת על מנת למנוע השתלטות של גורמים בעלי אינטרס פרטי. "זה קורה וזה קרה" נאמר על ידי המשתמשים.
 
המשתמשים ציינו כי הם מוכנים לפיתוח רציף מערב לטובת העיר חיפה, אך לדבריהם, יש לעשות זאת רק כאשר תהיינה חלופות ברורות ומתאימות להמשך הפעילות בנמל חיפה, כגון כרמל ב', נמל הקישון ושובר הגלים.
 
נציגי המשתמשים הסבירו לחברי ועדת העורכים את החשיבות שפיתוח שובר הגלים, המשך פיתוחו של מסוף הכרמל (כרמל ב'), ועל פיתוח קישון מזרח.
 
בתחום שטחי העורף מתוכננים לקום מחסני ריקון והמכלה, מסופי מכולות, בתי מלאכה לתיקוני מכולות, שירותים לוגיסטיים למטענים, מחסני קירור, חניוני רכב, אזורי מנוחה לנהגים ועוד.