כזכור, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, רשות הנמלים ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית עתרו אתמול לביה"ד הארצי לעבודה ודרשו את התערבותו של בית המשפט לסיום השביתה בנמלים שפרצה ביום חמישי לפנות בוקר.
בדיון אתמול הורה בית המשפט לעובדי הנמלים להפסיק את שביתתם ואילו על הממשלה אסר ביה"ד את השימוש במספנות ישראל כנמל מסחרי. פסיקתו של ביה"ד תקיפה עד ל- 2 בדצמבר, כשעד לתאריך זה יתנהל משא ומתן בין הצדדים. עוד סוכם כי ב- 1 בדצמבר יתייצבו הצדדים בחזרה בביה"ד על מנת לדווח על ההתקדמות במשא ומתן.
כאמור, בעקבות פסיקתו של ביה"ד, חזרו הבוקר בשעה 06:00 כל הנמלים לעבודה מלאה. נכון לשעות הבוקר המתינו למעלה מ- 60 אניות לפריקה וטעינה בשלושת הנמלים, כאשר קרוב למחציתן כבר נמצאים בשעות אלו בעבודה.
מר יוסי רוזנטל, דובר נמל חיפה, מעדכן כי בתוך שטח הנמל נמצאות כרגע כ- 11 אניות (5 מכולה, 3 מטען כללי, 1 נוסעים, 2 תפזורת) ומחוץ לנמל עוגנות כ- 13 אניות (4 מכולה, 2 כימיקלים, 4 דלק, 1 תפזורת, 2 מטען כללי).
מר יגאל בן זיקרי, דובר נמל אשדוד, מעדכן כי בנמל אשדוד נמצאות כרגע בעבודה כ- 11 אניות ואילו מחוצה לו, על עוגן, כ- 24 אניות.
להערכת 2 הדוברים, תוך יומיים עד שלושה יתגברו הנמלים על העיכובים שנגרמו בשל השביתה.
מר סמי פינטו, מזכיר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד, מסכם את ארועי הימים האחרונים ואומר : "אנשים חזרו לשפיות. לא ייתכן שרציפים בנמל חיפה פנויים לפריקה ומכניסים אניה דוקא למספנות ישראל. בכלל, לא ברור כיצד המדינה מעניקה במחיר מציאה את מספנות ישראל לגורמים פרטיים, ולאחר פרק זמן היא משנה את הייעוד ובכך הערך של המספנות עולה באלפי אחוזים. דבר כזה צריך היה להימסר באמצעות מכרז ואת כל הנושא הזה העברנו לעיונם של מבקר המדינה ושל היועץ המשפטי לממשלה. אני לא מצליח להבין מה הממשלה רוצה. הרי אנחנו מזרימים לקופת המדינה מאות מליוני שקלים רווח בשנה. מה הם רוצים להפריט גוף רווחי ולהעסיק בו עובדים זרים במשכורות מינימום? ". מר פינטו הוסיף ואמר שחבל שגורמים לעובדי הנמלים לצאת לשביתות מיותרות אך יחד עם זאת, זה לא העכיר את אווירת המשא ומתן.
מלמוד: "בית הדין לעבודה הגן על הכלכלה הישראלית בפני שביתה פראית וחסרת פרופורציה"
![הסתיימה השביתה בנמלים ; ייאסר השימוש במספנות ישראל בשבועיים הקרובים](http://www.port2port.co.il/_Uploads/204Eyal_melamud.jpg)