התפוצץ המו"מ שחודש הבוקר בעניין הרפורמה בנמלים
ועדי העובדים מנמלי חיפה ואשדוד לא הופיעו גם הבוקר לשיחות ; מנכ"ל רשות הנמלים : "נוכח המצב שנוצר מתכוונת הרשות לפעול במישור המשפטי להחזרת העבודה לסדרה ולקידום תהליך השינוי המבני" ; איגוד לשכות המסחר פנה לביה"ד הארצי לעבודה להורות לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר
00:00 ,20.04.2004
ועדי העובדים מנמלי חיפה ואשדוד לא הופיעו גם הבוקר לשיחות ; מנכ"ל רשות הנמלים : "נוכח המצב שנוצר מתכוונת הרשות לפעול במישור המשפטי להחזרת העבודה לסדרה ולקידום תהליך השינוי המבני" ; איגוד לשכות המסחר פנה לביה"ד הארצי לעבודה להורות לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר את השיבושים בנמלים
התפוצץ המו"מ בעניין הרפורמה בנמלים בין צוות המו"מ מטעם הממשלה ורשות הנמלים להסתדרות ולועדי עובדי הנמלים, לאחר שנציגי ועדי העובדים מנמלי חיפה ואשדוד לא הופיעו גם הבוקר לשיחות, למרות הופעתם של נציגי ההסתדרות ועובדי נמל אילת. במקביל נמשכים העיצומים בנמלי אשדוד וחיפה הבאים לידי ביטוי באי עבודה בשעות נוספות.
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר כי הרשות והממשלה רואים זאת כהפרה בוטה של הסכומים שהושגו בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות, במסגרת הדיון שהתקיים בזמנו בפני נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר. לדברי רון , נוכח המצב שנוצר מתכוונת הרשות לפעול במישור המשפטי להחזרת העבודה לסדרה ולקידום תהליך השינוי המבני.
איגוד לשכות המסחר הגיש לבית הדין לעבודה בקשה דחופה להורות לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר את השיבושים בנמלים
איגוד לשכות המסחר הגיש לבית הדין בקשה דחופה להורות לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר את השיבושים בנמלים ולשוב לאלתר לעבודה מלאה. "שיבושים אלו הם בניגוד לצווים שהוציא בית הדין לעבודה העומדים בתוקפם והם בבחינת ביזיון בית הדין" נאמר בקשה.
מהבקשה עולה כי החל מיום 18/4/2004 עובדי נמל אשדוד משבשים את העבודה בנמל וגורמים נזקים קשים לתפקודו הסדיר כאשר החל מהיום (20/4/2004) עובדי נמל חיפה מצטרפים אליהם. "ככל הידוע למבקשת, השיבושים באים לידי ביטוי בסירוב של העובדים לעבוד שעות נוספות ובהאטת קצב פריקת האוניות. השיבושים גורמים לעיכובים בפריקת סחורות בנמל ובפגיעה בפעילות המגזר העסקי. כשכבר עכשיו נוצר עומס גדול בנמלים כאשר הנזק הולך ומצטבר משעה לשעה ומיום ליום".
מבקשת האיגוד עולה בנוסף כי שיבוש העבודה בנמלי הים עבור עובדי הנמלים הפך להיות עניין של מה בכך. "עובדי הנמל, פורעי החוק ממשיכים כדרכם לנצל את כוחם המונופוליסטי על גבו של המגזר העסקי והציבור ובחוסר תום לב מוחלט, תוך התעלמות ואטימות מוחלטת לנזקים הכבדים שהם גורמים", נכתב.
עוד נטען בבקשה כי נמלי הים של מדינת ישראל אינם רכוש הפקר של עובדי הנמלים.
התפוצץ המו"מ בעניין הרפורמה בנמלים בין צוות המו"מ מטעם הממשלה ורשות הנמלים להסתדרות ולועדי עובדי הנמלים, לאחר שנציגי ועדי העובדים מנמלי חיפה ואשדוד לא הופיעו גם הבוקר לשיחות, למרות הופעתם של נציגי ההסתדרות ועובדי נמל אילת. במקביל נמשכים העיצומים בנמלי אשדוד וחיפה הבאים לידי ביטוי באי עבודה בשעות נוספות.
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר כי הרשות והממשלה רואים זאת כהפרה בוטה של הסכומים שהושגו בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות, במסגרת הדיון שהתקיים בזמנו בפני נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר. לדברי רון , נוכח המצב שנוצר מתכוונת הרשות לפעול במישור המשפטי להחזרת העבודה לסדרה ולקידום תהליך השינוי המבני.
איגוד לשכות המסחר הגיש לבית הדין לעבודה בקשה דחופה להורות לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר את השיבושים בנמלים
איגוד לשכות המסחר הגיש לבית הדין בקשה דחופה להורות לעובדי הנמלים להפסיק לאלתר את השיבושים בנמלים ולשוב לאלתר לעבודה מלאה. "שיבושים אלו הם בניגוד לצווים שהוציא בית הדין לעבודה העומדים בתוקפם והם בבחינת ביזיון בית הדין" נאמר בקשה.
מהבקשה עולה כי החל מיום 18/4/2004 עובדי נמל אשדוד משבשים את העבודה בנמל וגורמים נזקים קשים לתפקודו הסדיר כאשר החל מהיום (20/4/2004) עובדי נמל חיפה מצטרפים אליהם. "ככל הידוע למבקשת, השיבושים באים לידי ביטוי בסירוב של העובדים לעבוד שעות נוספות ובהאטת קצב פריקת האוניות. השיבושים גורמים לעיכובים בפריקת סחורות בנמל ובפגיעה בפעילות המגזר העסקי. כשכבר עכשיו נוצר עומס גדול בנמלים כאשר הנזק הולך ומצטבר משעה לשעה ומיום ליום".
מבקשת האיגוד עולה בנוסף כי שיבוש העבודה בנמלי הים עבור עובדי הנמלים הפך להיות עניין של מה בכך. "עובדי הנמל, פורעי החוק ממשיכים כדרכם לנצל את כוחם המונופוליסטי על גבו של המגזר העסקי והציבור ובחוסר תום לב מוחלט, תוך התעלמות ואטימות מוחלטת לנזקים הכבדים שהם גורמים", נכתב.
עוד נטען בבקשה כי נמלי הים של מדינת ישראל אינם רכוש הפקר של עובדי הנמלים.
עשוי לעניין אותך
19.04.2004
אולמרט יוזם רפורמה יסודית בפעילות משרד התמ"ת במימון, פיתוח ושווק אזורי תעשייה ומסחר בפריפריה
19.04.2004
חברת אגריאור הוסמכה כגוף בקרה לפיקוח והתעדה של תוצרת אורגנית ליצוא
19.04.2004
מע”צ משקמת את כביש החוף בין הרצליה וצומת גלילות
19.04.2004
Kuehne & Nagel קיבלה היתר מסוג Class A בשנגחאי
19.04.2004
עובדי נמל אשדוד לא עובדים שעות נוספות
19.04.2004
לין: ההחלטה לתת סיוע רק למפעלי תעשייה במצוקה במסגרת הקרן החדשה שגויה