במחצית הראשונה של תקופת הפיילוט עלה היקף הובלת מכולות בלילה לנמל חיפה וממנו מ-17% ל-26%. לפיילוט הצטרפו עד כה 10 מפעלים, 4 מסופים עורפיים באזור נמל חיפה ו-4 חברות תובלה
חברת נמלי ישראל אשר מבצעת את המיזם הניסיוני המקדם הסטת חלק מתנועת משאיות ומכולות לנמל חיפה וממנו משעות היום לשעות הלילה, מדווחת כי היקף התנועה הלילית של הובלת מכולות לנמל חיפה וממנו, עלה לכ-26% מכלל המכולות הנכנסות ויוצאות מדי יום בשערי הנמל. זאת, לאחר שבתחילת המיזם, אשר החל בחודש פברואר, עמדה פעילות לילית זו על 17% בלבד.
מנתונים שנצברו עולה כי במחצית הראשונה של המיזם (7 שבועות ראשונים) נרשם גידול של כ-230 מכולות בממוצע בכל לילה המגיעות/יוצאות בשערי נמל חיפה (תוספת נטו לתנועת המכולת הקיימת בלילה לנמל). כזכור, יעד המיזם הניסיוני הוא להגיע לתוספת של 300 מכולות בלילה בנמל חיפה בתוך 3 חודשים.
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, אמר כי המיזם הניסיוני נועד להניע את השותפים השונים בשרשרת הלוגיסטית להגדיל את היקף הפעילות בלילה, והוא מתבצע כחלק מתפקידה של החברה לקדם התייעלות בענף. לדבריו, הסטת חלק מהפעילות לשעות הלילה בקרב מפעלי התעשייה, נמלי הים, המובילים והמסופים העורפיים - תאפשר ניצול מיטבי של תשתיות הנמלים, שממילא עובדים בלילה, ותתרום להקלה בעומסי תנועה בשעות היום בכבישי הארץ ובשערי הנמל וכן להפחתת זיהום האוויר בשעות השיא. זאת באמצעות הסטת תנועת המובילים משעות השיא ביום לשעות הלילה כפי שנעשה במדינות רבות. "ככל שתתרחב הפעילות הלילית, נשיג התייעלות של השרשרת הלוגיסטית כולה, לתועלת המשק והציבור" אומר ברימן.
ד"ר דוד בן טולילה, מנהל הפרויקט מטעם חנ"י, מסר כי לפיילוט הצטרפו עד כה עשרה מפעלי תעשיה שעברו לשינוע מכולות בלילה וכן 4 מסופים עורפיים באזור נמל חיפה ו-4 חברות תובלה. לדבריו, יש חשיבות רבה להצטרפות מפעלים נוספים שכן ליצואנים, המהלך מאפשר הרחבת "חלונות היצוא" של התוצרת מהנמל, ועם זה שיפור כושר התחרות בשווקים הבינלאומיים. ביבוא מושג קיצור של זמן אספקת המטען/סחורות ליעדן הודות ליכולת להגיע עם שחר אל שערי המפעל.
ארבעה מסופים עורפיים באזור נמל חיפה נוטלים חלק בפיילוט: נפטון, גל מרין, אמקו ים ואוברסיז. מסופים אלה (למעט אוברסיז) לא עבדו בשעות הלילה לפני תחילת המיזם. במסגרת הפיילוט ובסבסוד חברת נמלי ישראל, נפתחו המסופים ל-24 שעות ברציפות החל מיום א' בבוקר ועד ליום ו' בצהרים. זאת לצורך קליטה ושיגור של מכולות המגיעות במשאיות. המפעלים המשתתפים במיזם: נילית, חיפה כימיקלים, אבן קיסר, מילובן, ימ"א, מריאןפלסט, טרהפלקס, תדיראן, די.סי תעשיות ותמה משמר העמק. חברות התובלה הן: תבור שאן חרוד, גליל מערבי, פרידנזון ונועה הובלות.