נשיא איגוד לשכות המסחר ציין בדבריו כי "אחד המהלכים העיקריים במדיניות הכלכלית של שנת 2003 היה הליך ההפרטה". לטענת לין, אי אפשר לבצע את הפרטת הנמלים על בסיס שיקולים עסקיים טהורים בלבד
"אחד המהלכים העיקריים במדיניות הכלכלית של שנת 2003 היה הליך ההפרטה. ואכן מאז הופרטו גופים ציבוריים שלא האמנו שניתן להפריטם, כמו בתי זיקוק, חברת התעופה הלאומית, בנקים, והונחה אף אבן היסוד להפרטת נמלי ישראל. ההחלטה להפריט את הנמלים נבעה מהצורך להיערך נכונה לגידול בסחר החוץ תוך עלויות תחרותיות."
כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפאנל הלוגיסטיקה בכנס השנתי של PORT2PORTלתובלה ולוגיסטיקה.
למרות זאת, לין הדגיש כי הפרטה אינה מטרה בפני עצמה. "ההפרטה נועדה ליצור תחרות לטובת המשתמשים. אין כל עילה להפרטת מונופול מבלי שמבטיחים תחרות כלכלית אמיתית. מרגע שפותחים את השוק לתחרות מבטיחים צמיחה אמיתית שמונעת על-ידי כוחות השוק החופשי."
לדבריו, השיקולים את מה להפריט, איך להפריט ומתי חייבים להיות מעשיים ולא תיאורטיים, בכדי שיאפשרו אלטרנטיבה אמיתית לשימוש בשירות שהופרט. כדוגמה ציין לין את הפרטת הבנקים שבמקביל אליה הונהגו שלוש רפורמות בתחום שוק ההון שסייעו לפתיחת שוק ההון לתחרות.
לטענת לין, אי אפשר לבצע את הפרטת הנמלים על בסיס שיקולים עסקיים טהורים בלבד. "הפתרון לא טמון בתחרות שבין נמל אשדוד לנמל חיפה, מאחר ויבואן מהצפון יעדיף לייבא דרך נמל חיפה ואילו יצואן מאזור ים המלח למשל יבחר לייצא דרך נמל אשדוד. הדרך להבטיח תחרות בנמלים היא ליצור אלטרנטיבה אמיתית למשתמשים בנמלים, אשר תשרת את האינטרס של היבואנים והיצואנים ותוזיל להם את העלויות".
"יש לשלב בין אינטרס המשתמשים לבין אינטרס הרווחיות. עדיפה בעלות של היבואנים והיצואנים יחד עם העובדים. "התוכנית לפיה 20% מנמל אשדוד יוחזק ע"י איגוד לשכות המסחר, 20% ע"י התאחדות התעשיינים, 20% ע"י ההסתדרות ו- 40% ע"י הממשלה - היא התוכנית הנכונה להפרטת הנמלים".
בתוך כך, תקף לין את אבי הוכמן, מנכ"ל חברת דואר ישראל, על כך שחברתו הפכה את הליך השחרור של דואר בינלאומי מהיר (EMS) משירות תחרותי למונופוליסטי. "בחברת דואר ישראל טוענים שהם בעד הפרטה, אך בעצם הם מונעים מעסקים וצרכנים רבים המייבאים דואר בינלאומי מהיר מלבחור באיזו דרך לשחרר את מוצריהם ופוגעים בחופש הבחירה של אותם עסקים וצרכנים".
לין בכנס PORT2PORT: התוכנית הטובה ביותר להפרטת הנמלים - בעלות משותפת של המדינה, המגזר העסקי והעובדים
נשיא איגוד לשכות המסחר ציין בדבריו כי "אחד המהלכים העיקריים במדיניות הכלכלית של שנת 2003 היה הליך ההפרטה". לטענת לין, אי אפשר לבצע את הפרטת הנמלים על בסיס שיקולים עסקיים טהורים בלבד
00:00 ,28.02.2008
עשוי לעניין אותך
סיטרמן: "ישראל צריכה להיות בין 10 המדינות המובילות בדירוג הביצועים הלוגיסטיים"
TNT אקספרס ישראל רשמה גידול של 30% ביבוא מהמזרח הרחוק בשנת 2007
לין קרא לנסרדישי להמשיך בהפחתת מס חברות עד ל- 20%
יאנג מינג בשירות חדש: ישראל למערב ארה"ב
צמרת התובלה והלוגיסטיקה העולמית מגיעה לישראל
אטרקציות באירוע port2port – גלי עטרי, כנסיית השכל והשף ישראל אהרוני