מחסור בפלדה גורר מחסור במכולות
בשל העדר יכולת להשיג את כמויות הפלדה הדרושות החלו,לאחרונה, יצרני המכולות לצמצם בייצור הן עבור חברות ההשכרה ( LEASING COMPANIES ) והן עבור חברות הספנות
00:00 ,28.03.2004
הביקושים חסרי התקדים לפלדות בעולם בכלל, ובסין בפרט, פוגעים קשות במערך ייצור המכולות בעולם. מחירי הפלדה עלו בשנה באחרונה ביותר מ – 30% ומגמת העלייה בעיצומה.
בשל העדר יכולת להשיג את כמויות הפלדה הדרושות החלו,לאחרונה, יצרני המכולות לצמצם בייצור הן עבור חברות ההשכרה ( LEASING COMPANIES ) והן עבור חברות הספנות.
נשיא חברת SEA CONTAINERS, אחת מחברות ההשכרה הגדולות בעולם, הזהיר כי המגזר עומד בפני מצב בלתי אפשרי שבו הביקושים עולים בעשרות אחוזים על ההיצע והוא צופה כי בתוך מספר שבועות החברות תהיינה ללא יכולת לספק מכולות. עוד הדגיש כי מעולם אינו זוכר חוסר כה גדול בפלדות.
אחד מיצרני המכולות בסין הבהיר כי חברתו זקוקה כיום, לצורך ייצור ההזמנות השוטפות, לכמות של 20,000 טון פלדה לחודש בעוד שניתן להשיג בשוק הפתוח 1,000 טון פלדה בלבד.
החוסר בפלדה העלה את מחירי המכולות החדשות לגבהים חסרי תקדים. מחירי המכולות עלו בשיעור ממוצע של 50% במהלך השנה האחרונה. מחיר מכולה בת '20 קפץ מ – 1,050$ לרמה של 1,900$.
חוגי ספנות אירופאיים צופים כי המשך העלייה במחירי המכולות והעדר מלאי יגרור גם את עליית תעריפי השכירות היומיים כלומר עלייה בתעריפי דמי ההשהייה אותם משלמים היצואנים והיבואנים.
הידיעה נמסרה באדיבותו של ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
בשל העדר יכולת להשיג את כמויות הפלדה הדרושות החלו,לאחרונה, יצרני המכולות לצמצם בייצור הן עבור חברות ההשכרה ( LEASING COMPANIES ) והן עבור חברות הספנות.
נשיא חברת SEA CONTAINERS, אחת מחברות ההשכרה הגדולות בעולם, הזהיר כי המגזר עומד בפני מצב בלתי אפשרי שבו הביקושים עולים בעשרות אחוזים על ההיצע והוא צופה כי בתוך מספר שבועות החברות תהיינה ללא יכולת לספק מכולות. עוד הדגיש כי מעולם אינו זוכר חוסר כה גדול בפלדות.
אחד מיצרני המכולות בסין הבהיר כי חברתו זקוקה כיום, לצורך ייצור ההזמנות השוטפות, לכמות של 20,000 טון פלדה לחודש בעוד שניתן להשיג בשוק הפתוח 1,000 טון פלדה בלבד.
החוסר בפלדה העלה את מחירי המכולות החדשות לגבהים חסרי תקדים. מחירי המכולות עלו בשיעור ממוצע של 50% במהלך השנה האחרונה. מחיר מכולה בת '20 קפץ מ – 1,050$ לרמה של 1,900$.
חוגי ספנות אירופאיים צופים כי המשך העלייה במחירי המכולות והעדר מלאי יגרור גם את עליית תעריפי השכירות היומיים כלומר עלייה בתעריפי דמי ההשהייה אותם משלמים היצואנים והיבואנים.
הידיעה נמסרה באדיבותו של ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
עשוי לעניין אותך
16.03.2004
ממן פנתה למשרד התחבורה בבקשה לשנות את מבנה תעריפי הניטול ביבוא/יצוא
16.03.2004
חישוב ערך חשבונות הצהרה מוגבלים הנשלחים ארצה מבריטניה והנקובים בלירות שטרלינג
16.03.2004
יבואנים וסוכני מכס מתלוננים על עיכובים בתחנת ההסגר בנמל אשדוד
11.03.2004
נציגי המדינה ועובדי הנמלים יפגשו שוב במוצ"ש בנסיון אחרון להגיע להסכמה
10.03.2004
נמל אשדוד קיים דיון מתאם עם נציגי המגזרים החשובים בקהילה הימית
08.03.2004
החלת נוהל שידור מניפסטים אווירים למכס האמרקאי ייחל ב- 13 באוגוסט 2004