עקב המצב הביטחוני ראו לנכון חברות הספנות להכריז בתוקף סמכותן על 'תום מסע' כאשר מטענים שהיו מיועדים לפריקה בישראל עפ"י שטר המטען, נפרקו במדינות ביניים עד ליבואם מחדש לישראל. אגף המכס יכיר במטענים אלה כהובלה ישירה בהסכמי אס"ח
בעקבות הודעות אותן שלחו מספר חברות ספנות, אשר אוניותיהן היו מיועדות לפקוד את נמל אשדוד והחליטו, מסיבות תפעוליות, לפרוק המטענים בנמלים סמוכים, נאלץ אגף המכס להתמודד ולהתאים הנחיות בהתאם.
אינג' דוד חורי, מנהל תחום בכיר יצוא/כללי מקור, הוציא אמש הנחייה לפיה אין לדרוש את אישור המכס לגבי מטענים אשר הוכרז לגביהם 'תום מסע' בעקבות המצב הביטחוני ואשר נפרקו במדינות ביניים ויובאו לישראל לאחר מכן באותו שטר מטען. זאת מכיוון שהם לא נכנסו לסחר של אותה מדינה. מטענים אלו יוכרו לצורך הסכמי אס"ח (אזור סחר חופשי) כהובלה במישרין בכפוף להגשת תצהיר סוכן האוניה לגובה המכס על תום מסע.
ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס, התייחס הבוקר להנחיה: "ברצוני להודות למר חורי על תגובתו המהירה והטיפול המסור בנושא זה, כמו בנושאים אחרים, במהלך ימי הלחימה בצפון".
מטעני 'תום מסע' הנפרקים במדינות ביניים יוכרו כהובלה ישירה בהסכמי אס"ח
עקב המצב הביטחוני ראו לנכון חברות הספנות להכריז בתוקף סמכותן על 'תום מסע' כאשר מטענים שהיו מיועדים לפריקה בישראל עפ"י שטר המטען, נפרקו במדינות ביניים עד ליבואם מחדש לישראל. אגף המכס יכיר במטענים אלה כהובלה ישירה בהסכמי אס"
00:00 ,02.08.2006
עשוי לעניין אותך
01.08.2006
בלעדי: מצלמות האבטחה של נמל חיפה תיעדו נחיתת קטיושה
01.08.2006
נחתם הסכם עבודה חדש בתחום המכולות בחברת נמל אשדוד
01.08.2006
משרד התחבורה אישר יציאת משאיות מנמל חיפה לירדן
01.08.2006
הקבינט החברתי-כלכלי שמע דיווח על מצב נמל חיפה
01.08.2006
נמל אשדוד לא יפעל בשבתות למרות מצב החירום
31.07.2006
אביב שיגור מעבירה לצפון תרומות מבית הנשיא