על פי הדו״ח של SISI (Shanghai International Shipping Institute) לרבעון השלישי של 2017, מסתמן כי שלושת הנמלים הראשונים בעולם מבחינת נפח מטען שמרו על דירוגם כאשר נמל שנחאי צמח ב-16.7 אחוז, נמל Ningbo-Zhoushan רשם עלייה של 11.3 אחוז ואילו נמל סינגפור רשם עלייה של עד 7%.
על פי הדו״ח, ברבעון השלישי של השנה (יולי – אוגוסט - ספטמבר) התפוקה של מטענים בנמלים העיקריים בעולם עלתה ב-6.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמה בשינוע של 1.52 מיליארד טון. יחד עם זאת מציינים מחברי הדו״ח כי קצב הצמיחה היה חלש יותר בהשוואה לרבעון הקודם שעמד על 6.8%.
התפוקה של מטענים מסחר מקומי בסין ברבעון השלישי גדלה בנמלי בסין, וכך גם הסחר הכולל בדרום קוריאה. במגזר המכולות, התפוקה גדלה בנמלי צפון אמריקה, בעוד שבנמלי אירופה נרשמה עמידה במקום, וזאת ככל הנראה בשל ארגון מחדש של פעילות הבריתות במסלולי סחר שונים.
דו״ח SISI מצא כי בין נמלי צפון אמריקה העיקריים, נמלי לונג ביץ׳ וונקובר הציגו ביצועים יוצאי דופן ורשמו צמיחה דו-ספרתית ברבעון השלישי עם שינוע של 2.1 מיליון TEU ו-856 אלף TEU בהתאמה. נמלים בולטים אחרים בצפון אמריקה שמרו גם הם על קצב גידול מרשים כמו נמל וירג׳יניה עם צמיחה של 5.85%, נמל יוסטון עם 6.29% ונמל מונטריאול עם צמיחה של 5.77%.
כאמור, דו״ח SISI טוען כי הפעילות בנמלי אירופה נפגעה בשל ארגון מחדש של פעילות הבריתות, דבר שגרם לצפיפות וגודש בנמלי רוטרדם ואנטוורפן עם אניות שהמתינו בין 48 עד 120 שעות מחוץ לנמל. הדבר גרם לירידה בתפוקות של הרבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד עם ירידה של 4.4% ברוטרדם ו-2.4% באנטוורפן.
הנמלים העיקריים של סין רשמו עלייה של 8.9% בנפחי המטען המקומי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. דו״ח SISI ייחס את הצמיחה החזקה לרפורמות ממשלתיות מתמשכות בשוק הסחר המקומי כמו פיתוח של נהר היאנגצה (Yangtze) והשקעה ברשת הובלה חופית תחת האסטרטגיה הלאומית לפיתוח החגורה הכלכלית של נהר יאנגצה.
מגמה מרכזית נוספת היא הצמיחה החזקה בנמלי דרום קוריאה העיקריים, עם נפח פעילות שצמח ב-8.8% והגיע ל-385 מיליון טון ברבעון השלישי. מחברי הדו״ח מייחסים זאת לשיפור התנאים לסחר חוץ ותנאים נוחים יותר עבור פעילות היבוא והיצוא בדרום קוריאה.
בנוסף, במגזר המטען הכללי, הירידה בביקוש לעפרות ברזל מצד סין הביאה להשפעה שלילית על הצמיחה בנמלי אוסטרליה כאשר נמל Hedland רשם עלייה של אחוז אחד בלבד ברבעון השלישי של השנה.