הסרת המגבלה על נמל מספנות - הדיון נדחה בחודש

מי שצפה בדיון בכנסת נאלץ לחזות בדיון מבולבל ומפוזר, שכמעט ולא עסק בנושא הסרת המגבלה וגלש לנושא אחר שעסק בהארכת כתבי ההרשאה של הנמלים הפרטיים לעסוק בפריקת מטען כללי. צביקה שכטרמן, מנכ״ל נמל מספנות: מסמסים את הדיון בעניינו וקושרים אותו לנושא רחב יותר


14:24 ,11.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שלושה שבועות לאחר הדיון שהתקיים דיון בוועדת כלכלה ואשר עסק בהסרת מגבלת 5% שהוטלה על נמל מספנות ישראל בכתב ההסמכה שניתן לה הגיעו שוב נציגי מספנות ישראל לוועדת הכלכלה של הכנסת בתקווה לקבל החלטה בעניינם. 

 

אך שמי שצפה בדיון נאלץ לחזות בעיקר בדיון מבולבל ומפוזר, שכמעט ולא עסק בנושא הסרת המגבלה אלא גלש לפתע לנושא אחר לחלוטין שעסק בהארכת כתבי ההרשאה של הנמלים הפרטיים לעסוק בפריקת מטען כללי - הרשאה שניתנה להם לפני כשנתיים ותוקפה עומד לפוג בקרוב.

 

צביקה שכטרמן, מנכ״ל תעשיות מספנות, התנגד לקשור את שני הנושאים יחד וטען כי הדבר ממשיך ״למסמס״, כדבריו, את קבלת ההחלטה בנוגע להסרת המגבלה. לדבריו, חברת נמל מספנות חייבת לדעת בוודאות כי המגבלה מוסרת שכן היא בדרכה להקים ממגורות חדישות בנמל בהשקעה של 300 מיליון שקל ועליה לתת התחייבויות כספיות לנושא - וחוסר החלטה גורם לה לעיכובים ולהפסדים.

 

רון מלכא, יו״ר חברת נמל חיפה, שנכח בדיון, טען כי חברת נמל חיפה התחייבה לשלם לעובדיה 70% משכרם על בסיס ההבנה נמל מספנות יוגבל בנפח פעילותו. בשלב זה החל ויכוח האם ההסכמים הללו נחתמו בשנת 2003 או בשנת 2005 קרי - לפני 21 שנה לפני 19 שנה בלבד. 

 

ח״כ ביטן, היו״ר, ציין כי יש לזכור כי נמל מספנות הוא נמל קטן והוא אינו יכול להשפיע על התחרות בנמלים בצורה משמעותית מדי. לנוכח דבריו אלא ציין מר מלכא כי נמל מספנות מטפל בכמות כפולה של מטענים מזו של נמל חיפה. 

 

היו״ר ביטן החליט לנעול את הדיון מבלי לקבל החלטה והחליט לזמן את הנוכחים לדיון נוסף בעוד חודש ימים.