זבה, לין ותומר לשרת התחבורה: האריכי העסקת העובדים הזמניים בנמלים

נשיא לשכת הספנות הישראלית, נשיא איגוד לשכות המסחר ונשיא התאחדות התעשיינים פנו במכתב לשרת התחבורה מיכאלי, בבקשה כי תוודא את הארכת העסקתם של העובדים הזמניים בנמלי חיפה ואשדוד. טוענים: הגורם העיקרי לעיכובים בנמל – התפוקה הנמוכה


13:55 ,28.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ת״א וד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, פנו היום במכתב לשרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, בבקשה כי תפעיל את סמכותה ותוודא את הארכת העסקתם של העובדים הזמניים בנמלי חיפה ואשדוד.

 

לדבריהם, ״130 העובדים שגויסו עומדים לסיים את תקופת עבודתם בסוף החודש ועדיין אין זה ברור אם העסקתם תימשך״.

 

״גם היום״, טוענים השלושה, המייצגים את לקוחות הנמלים בישראל, ״עם גיוס העובדים הזמניים, השיפור הוא חלקי בלבד. יש לזכור, שספירת האניות העומדות על עוגן בכל הנמלים המסחריים – הבוקר דווח על 52 אניות - מביא לנזקים ועלויות, אולם אינו לכשעצמו הגורם האחראי למספר הימים הרב בשהיית האנייה בנמל״.

 

״הגורם העיקרי״, טוענים השלושה במכתבם לשרת התחבורה מיכאלי, ״הוא התפוקה הנמוכה מאוד של השירות הניתן כבר כמה שנים לאניות מטען כללי וצובר יבש, גם עם העובדים הזמניים כל האניות בקטגוריה זו - 55% מהסחר – אניות אלה מקבלות הקצאה לעבודה של צוות אחד בלבד לאנייה למשמרת - רובן המכריע יכול לעבוד עם שני צוותות ומיעוטן גם עם שלושה. מדדי השירות הנמוכים שבפרסומי רספ״ן משקפים היטב עובדות אלו״.

 

השלושה מזכירים במכתבם לשרת התחבורה כי מועד תחילת העבודה המלאה בנמלים החדשים עדיין לא ברור, וכי לחמשת הרציפים הריקים עדיין אין כל תכנית עבודה.

 

״לאור הדברים האמורים, אנו חוזרים איפה על קריאתנו שתפעילי את סמכותך להמשך רציף של העסקת העובדים הזמניים״, מסיימים השלושה את מכתבם לשרה מיכאלי.