אתמול דווח כי 61 אניות מכולה ממתינות לרציף בנמלי לונג ביץ׳ ולוס אנג׳לס. על התור חסר התקדים ניתן ללמוד מסיפורה של אניית KIMOLOS TRADER, אניית מכולה בנפח 2,194 TEU שיצאה בנמל בוסאן בקוריאה ב-11 באוגוסט ועגנה במים הקליפורניים ב-27 באוגוסט, לפני כמעט שלושה שבועות, והיא עדיין אינה רואה את תורה לרציף מגיע בקרוב. על פי הדיווחים, ההמתנה לרציף עומדת בממוצע על שלושה שבועות – תקופה דומה לזמן ההפלגה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב.
״השיבושים נמשכים בכל צומת בשרשרת האספקה״, אמר אתמול ג׳ין סרוקה, מנכ״ל נמל לוס אנג׳לס.
סרוקה ציין כי מכולות ממתינות ברציפי נמל לוס אנג׳לס שישה ימים לאיסוף על ידי משאיות. מכולות על גבי נגררים ממתינים ברחובות 8.5 ימים בממוצע לשטח אחסון במחסנים או שהם חוזרים ריקות לנמל. יש כמעט 8,000 מכולות שמוכנות להעברה ברכבת, כשההמתנה מגיעה ל-11.7 ימים, אמר סרוקה.
סורן טופט, מנכ״ל חברת MSC, דיבר במהלך שבוע הספנות הבינלאומי בלונדון והתייחס לגידול המאסיבי בביקושים בארה״ב. לדבריו, חברת MSC חווה צמיחה של 33% בייבוא מאסיה לארה״ב בשבעת החודשים הראשונים של השנה. טופט ציין כי חברת MSC שינעה סחורות בשווי 12 חודשים במסגרת שמונה חודשים בלבד, ואמר לקולגות שלו בשבוע הספנות כי ״שרשרות האספקהאינן בנויות לשינויים כה מאסיביים״.