נמל הונג קונג צפוי לאבד את מיקומו כנמל החמישי בגודלו בעולם

כמות המטען שעברה בנמל בנובמבר האחרון ירדה זה החודש השני ברציפות, נתון שהופך את נמל הונג קונג לנמל היחיד ברשימת חמשת הנמלים הגדולים בעולם שמדווח על האטה בפעילות. ככל הנראה נמל בוסן יעקוף אותו במהלך 2018


11:45 ,01.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי דו״ח של סוכנות בלומברג, נמל הונג קונג צפוי לאבד את מיקומו כנמל החמישי העמוס ביותר בעולם, וזאת בהנחה שהמגמות הקיימות יימשכו.

 

על פי בלומברג, עד שנת 2004, נמל הונג קונג היה נמל המכולות העמוס בעולם שכן הוא שימש כנמל מעבר עבור סחורות שנכנסו ויצאו מסין. אבל על פי הנתונים האחרונים, כמות המטען שעברה בנמל בנובמבר האחרון ירדה זה החודש השני ברציפות, נתון שהופך את נמל הונג קונג לנמל היחיד ברשימת חמשת הנמלים הגדולים בעולם שמדווח על האטה בפעילות.

 

נמל בוסן (Busan) בדרום קוריאה, המדורג כיום שישי בעולם, מצמצם את הפער מהמקום החמישי ועל פי התחזיות צפוי לעקוף את נמל הונג קונג במהלך 2018. כך ציין ראול קאפור, אנליסט בחברת הידיעות של בלומברג.

 

בנוסף, מציין הדו״ח, כי סין הרחיבה את נפח הפעילות של נמליה, ומאפשרת פקידה ישירה של אניות ענק בערים מרכזיות כמו שנגחאי ושנזן.

 

בכיר נוסף בחברת ייעוץ אסיאתית ציין כי ״נמל הונג קונג עומד בפני תחרות קשה, בעיקר מנמלי סין, אשר השקיעו בתשתיות בשנים האחרונות ובשיפור הפעילות התפעולית שלהם״.

 

הונג קונג טיפלה במהלך 11 החודשים הראשונים של שנת 2017 ב-18.97 מיליון TEU, עלייה של 6.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זהו מספר נמוך יותר לעומת עלייה של 8.3% בפעילות בנמל שנחאי, ועלייה של 9.1% בפעילות בנמל סינגפור.

 

נמל שנזן, שממוקם ממש מעבר לגבול בין סין והונג קונג, הרחיב את נפח הפעילות שלו כנמל יצוא מרכזי עבור סחורות שמיוצרות בדרום סין. נמל שנזן נחשב לנמל השלישי בגודלו בעולם אחרי שנגחאי וסינגפור.

 

אנליסט בחברת Drewry בסינגפור ציין כי ״קיימת מגמה כללית של הגדלת השירותים הישירים לסין, ולכן קיימת ירידה בביקוש לשטעונים בהונג קונג. אם נמל בוסן יעקוף את נמל הונג קונג זה יהיה בגלל שהונג קונג מאבדת נפח פעילות״.