"כביש 6 יתחבר לנמל אשדוד במטרה להרחיב את היקף תנועת המטענים על הנמל וממנו" כך אמר היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים מר ישראל כץ בטקס להנחת אבן הפינה למסוף חדש לרכבת מטענים, אותו מקימות חברת נמלי ישראל וחברת רכבת ישראל, בעורף הצפוני של נמל אשדוד. "המסוף החדש הוא בשורה חשובה גם לתושבי העיר אשדוד, בהיותו פרויקט המצטרף לפרויקטים תחבורתיים אחרים המהווים מנוף נוסף לפיתוח כלכלי של העיר ומוקד תעסוקה חדש" מציין השר.
הפרויקט כולל הקמת מסוף ותחנה תפעולית על שטח של כ- 160 דונם, שדרוג תחנת המיון הקיימת בשטח של כ- 260 דונם, בצוע תשתית למסילות וחיבור מסוף הרכבת ותחנת המיון ב- 3 קטעי עבודה לאורך של 3,100 מ'.
עלות הפרויקט נאמדת בכ-250 מיליון ₪, במימון משותף של 2 החברות. המסוף יקושר לתוואי מסילת רכבת המטענים הפועלת בחלקו הדרומי של נמל אשדוד ולרשת המסילות הארצית.
מסוף רכבת המטענים העתידי ממוקם בצמוד לפארק התעשייה והלוגיסטיקה החדש שמקימה חברת נמלי ישראל בעורף הצפוני של נמל אשדוד והוא ישרת את חברות הלוגיסטיקה ומפעלי התעשייה שיתמקמו בפארק נמלי ישראל. בשלב מקדמי לפרויקט הוקם גשר להפרדה מפלסית בין כביש הכניסה לפארק נמלי ישראל ובין פסי הרכבת.
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר כי למיזם חשיבות לאומית רבה והוא חלק מתוכנית כוללת של החברה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לפיתוח השרשרת הלוגיסטית ולקידום השינוע של מטעני היצוא והייבוא של ישראל. פיתוח המסוף הוא חלק מתוכנית אב לפיתוח הנמלים שהכינה חברת נמלי ישראל והוא יאפשר את הגדלת הנגישות לנמלי הים תוך הקטנת גודש התנועה במערכות הכבישים. מסוף רכבת מטענים מוקם בצמוד לפארק נמלי ישראל- פארק התעשייה והלוגיסטיקה החדש באשדוד, אשר מתפתח לעוגן עסקי מרכזי בעורף הנמל.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל אמר כי הובלה ברכבת משא מהירה ובטוחה יותר ושינוע מטענים ברכבת תורם משמעותית לאיכות הסביבה. הובלה ברכבות מסייעת להפחתת זיהום האוויר והפקקים בכבישים, וזאת מכיוון שרכבת משא אחת מובילה מטען השווה ערך לכ- 60 משאיות ארוכות כבדות על הכביש. הקמת המתחם החדש הינה חלק מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, שמטרתה להזניק את כל שירותי הרכבת ובהם הסעת נוסעים ומטענים, תוך שיפור משמעותי של השירות.