מחירי ההובלה הימית בנקודות הסחר העיקריות ממזרח למערב המשיכו לרדת השבוע, אך ביטולי הפלגות נרחבים בקו האוקיינוס השקט הצליחו לבלום קריסה כוללת בשוק. על פי מדד Drewry’s World Container Index (WCI), נרשמה ירידה של 1% בלבד בקו שנגחאי-לוס אנג׳לס, אשר הסתכם ב-2,590 דולר למכולת 40 רגל. בקו שנגחאי ניו יורק נרשמה ירידה של 3%, עם מחיר סופי של 3,500 דולר למכולה.
בקווים בין אסיה לאירופה נרשמה ירידה חדה יותר: קו שנגחאי-רוטרדם ירד ב-5% לרמה של 2,202 דולר למכולה, וקו שנגחאי - ג׳נובה ירד ב-4% לרמה של 2,889 דולר.
זוהי ירידת המחירים השלישית ברציפות בקווי אסיה-אירופה, ומקורות בענף מדווחים כי חברות הספנות ממשיכות להציע הנחות נמוכות ממחירי השוק כדי לזכות במטענים.
במקביל, נמשכת מגמת ההכרזות על ביטולי הפלגות, ומסד הנתונים eeSea מציין כי MSC ככל הנראה הפסיקה את שירות Phoenix העצמאי בקו אסיה - ים התיכון, אשר ״בפועל בוטל״ ואינו מופיע עוד במנועי החיפוש של החברה. ״ההשעיה מגיעה לאחר שבועות של שינויים לא סדירים בלו״ז, ומעלה ספקות נוספים לגבי ההיתכנות של השירות כתחליף לקו ה-2M לשעבר באגן האדריאטי״, נכתב בניתוח של eeSea. עוד צוין כי כמה מהאניות ששירתו בקו נשלחו למספנות או הוקצו לקווים אחרים.
עם זאת, ההשפעה של הפסקת השירות על המחירים בטווח הקצר צפויה להיות מוגבלת. ״שירות פניקס היה מטרה נעה מאז הקמתו, והיעדר מחויבות לאוניות, לצד דחיות חוזרות במועדי ההשקה, מרמזים כי MSC מעולם לא יישמה את השירות באופן מלא״, נכתב. ״עם זאת, אין לשלול את האפשרות להחייאת השירות בעתיד, אם תנאי השוק ישתפרו״.