נשיא לשכת הספנות טוען כי ועדת המחירים של נמל חיפה אינה גוף סטטוטורי והחלטותיה אינן חוקיות. ועדת המחירים של נמל חיפה הודיעה בחמישי על ייקור של 100% בתעריפי האחסנה של מכולות קירור 45 רגל
בהמשך להודעת חברת נמל חיפה מיום חמישי שעבר על ייקור תעריפי אחסון בנמל הודיע היום ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, בחוזר שהופץ לחברי הלשכה כי החלטתה של ועדת המחירים של חברת הנמל אינה חוקית וכי לחברות הנמל אין הסמכות להעלות את התעריף הקיים. צוק הורה לחברי לשכת הספנות לסרב לשלם את התעריפים החדשים והבטיח לסייע לחברי הלשכה בסיוע באם יידרשו לכך. בשיחה עם מערכת port2port ציין צוק כי עותקים ממכתבו הועברו לידי הנהלת חברת נמל חיפה.
נשיא לשכת הספנות טען בשיחה עם מערכת port2port כי ועדת המחירים של חברת נמל חיפה אינה גוף סטוטורי ואין לו כל זכות להעלות מחירים הנתונים לפיקוח ולהגבלות. לדבריו, לשכת הספנות הישראלית קיבלה חוות דעת משפטית לפיה לחברות הנמל אין הסמכות להעלות התעריף הקיים. צוק כותב בחוזר שיצא לחברי לשכת הספנות כי "חוות הדעת שקיבלנו הינה עקרונית לגבי כל דרישה של מי מחברות הנמל לתוספת או שינוי בתעריף שלא באמצעות התקנות הקובעות".
כזכור, ביום חמישי שעבר הודיעה חברת נמל חיפה כי לנוכח התשומות המיוחדות הנדרשות במתן שירותי אחסנה בנמל למכולות באורך של 45 רגל, נקבעו מחירים חדשים עבור אחסנה של מכולות באורך זה כך שאחסנה של מכולת קירור באורך של 45 רגל תתייקר ב-100%, אחסנה של מכולת קירור ריקה תתייקר בגובה זהה לסכום הנגבה מתעריף אחסנה של מכולה ריקה רגילה באורך 20 רגל.
עבור מכולה "יבשה" באורך 45 רגל יתייקר תעריף האחסנה עבור מכולה מלאה בסכום המצטבר מתעריף אחסנה של מכולה מלאה באורך 40 רגל ומתעריף אחסנה של מכולה מלאה באורך 20 רגל, ואילו עבור מכולה ריקה התעריף החדש יורכב מהסכום המצטבר מתעריף אחסנה של מכולה ריקה 40 רגל ומתעריף אחסנה של מכולה ריקה באורך 20 רגל.
מחברת נמל חיפה טרם נמסרה תגובה.