ר/ח אלי שירן : היום, יותר מתמיד, ענף הספנות דורש כח אדם בעל הכשרה במגוון תחומים
כל התחומים בהם הספנות שולטת, הפכו למקצועיים וייחודיים, דבר אשר דרש העסקת כוח אדם בעל ידע מתאים וכמובן בעל ניסיון
00:00 ,03.02.2003
ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה דחפה במהירות גם את הספנות, על כל מרכיביה ביבשה ובים, להשתמש בחידושים וההמצאות האחרונים, לצורך התפעול. אי לכך, כל התחומים בהם הספנות שולטת, הפכו למקצועיים וייחודיים, דבר אשר דרש העסקת כוח אדם בעל ידע מתאים וכמובן בעל ניסיון. להלן ראיון שערכנו עם ר/ח אלי שירן, מנכ"ל חברת Marco Maritime Consulting המתמחה ביעוץ ימי ובארגון כנסים, ימי עיון והכשרות מקצועיות.
ש. מדוע חשוב להכשיר את כח האדם דוקא בימינו ?
ת. בעקבות האמנות, החוקים והסטנדרטים השונים המוכתבים על הספנות, על ידי ה-IMO מצד אחד, ועל ידי החקיקה המקומית של המדינות השונות מצד שני, חייב האיש אשר נימצא בכל תחנה ותחנה של קו שינוע המטען, החל מפס הייצור ועד למסירת המטען, דרך נקודות האריזה והמכלה, ההובלה ביבשה ובים, להיות מקצועי ובעל ידע מקיף.
ש. מה היתרון הגדול הנעוץ בהכשרת כח אדם דוקא בימים אלו של מיתון ?
ת. מיותר לציין, שכוח אדם מיומן, מוכשר ובעל ידע, הוא תוצאה של הכשרה, והיום יותר מתמיד, ההכשרה היא ברמה גבוה ולעתים לאורך זמן. נכון שפעולת ההכשרה היא בסעיף ההוצאות של חברה, אולם ההשקעה בהכשרה מתגמדת לעומת הנזקים הכספיים המתלווים לשגיאות השונות כתוצאה מחוסר ידע.
ש. למי מיועדת ההכשרה ?
ת. ההכשרה מיועדת לכל האנשים העוסקים בשינוע מטענים בכלל, ומכולות בפרט (כיום 80% מהמטענים הכלליים מובלים במכולות ), בכל רמות התפקידים, ולאורך כל תחנות השינוע. המידע הכלול בהכשרה, נועד לתעשיה הימית בחוף, וכמו כן לכל השרותים הנילווים, מיצרן עד לצרכן, וגם לאנשי החוק המקומיים המופקדים על ביצוע החוקים והתקנות הקשורות לנושאים הנ"ל. היצרנים, הממכילים, המשלחים המובילים, מנהלי העבודה, מנהלי התפעול, בעלי החברות, ועמילי המכס חייבים להכיר את כל המידע התפעולי בתחום, וכמו כן את נושא הביטחון.
ש. באילו נושאים כדאי להרכז כאשר רוצים להכשיר את כח האדם בארגון ?
ת. כדאי להתרכז בנושאים כגון אריזת מטענים, המכלה, טיפול במטענים מסוכנים, מסופי המכלה, ובכלל הכנת כוח אדם לעבוד בתחום התעשיה הימית בחוף. אנו לא שוכחים את נושא הבטחון בתחום, ותפעול במצבי חירום.
ש. מהי לדעתך רמת הידע הנדרשת מכח האדם במגוון התפקידים הקיים ?
ת. יחד עם כל המינוחים הטכניים והמקצועיים הקשורים בהם, לצורך תקשורת, הבנה ומניעת שגיאות. הקודים הבין לאומיים, אשר להם אנו מחויבים, יחד עם החקיקה המקומית דורשים מהאנשים העוסקים בתחום זה, לעבור הכשרה מעמיקה אשר תתאים לתפקידים שהם נושאים לאורך השינוע הרב-אמצעי ( מולטימודל- MULTIMODAL) של "קופסת הפלא" (המכולה ), ושל המטען הכללי, כאשר היום יותר מתמיד נדרש ידע גם בנושא הבטחון בתחום (SECURITY ). כמדינה שחתומה על אמנות וקודים בין-לאומיים, אנו מחויבים בהכשרה זו.
ש. מהי מטרת ההכשרה של כח האדם ?
ת. מטרת ההכשרה היא להקנות ידע אחיד ומעמיק ברמה הנדרשת, יחד עם הכלים המתאימים, לכל האנשים העוסקים במלאכה, דבר שיצמצם כמה שיותר את כמות השגיאות ברמת הפרט, ואת השגיאות המצטברות, אשר גורמות לנזק אנושי (בלתי הפיך), נזק לחומרה (סחורות, רכוש) והסביבה, המתורגם ישירות בעלויות כספיות גדולות.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לר/ח אלי שירן בטלפון 955915 054.
ש. מדוע חשוב להכשיר את כח האדם דוקא בימינו ?
ת. בעקבות האמנות, החוקים והסטנדרטים השונים המוכתבים על הספנות, על ידי ה-IMO מצד אחד, ועל ידי החקיקה המקומית של המדינות השונות מצד שני, חייב האיש אשר נימצא בכל תחנה ותחנה של קו שינוע המטען, החל מפס הייצור ועד למסירת המטען, דרך נקודות האריזה והמכלה, ההובלה ביבשה ובים, להיות מקצועי ובעל ידע מקיף.
ש. מה היתרון הגדול הנעוץ בהכשרת כח אדם דוקא בימים אלו של מיתון ?
ת. מיותר לציין, שכוח אדם מיומן, מוכשר ובעל ידע, הוא תוצאה של הכשרה, והיום יותר מתמיד, ההכשרה היא ברמה גבוה ולעתים לאורך זמן. נכון שפעולת ההכשרה היא בסעיף ההוצאות של חברה, אולם ההשקעה בהכשרה מתגמדת לעומת הנזקים הכספיים המתלווים לשגיאות השונות כתוצאה מחוסר ידע.
ש. למי מיועדת ההכשרה ?
ת. ההכשרה מיועדת לכל האנשים העוסקים בשינוע מטענים בכלל, ומכולות בפרט (כיום 80% מהמטענים הכלליים מובלים במכולות ), בכל רמות התפקידים, ולאורך כל תחנות השינוע. המידע הכלול בהכשרה, נועד לתעשיה הימית בחוף, וכמו כן לכל השרותים הנילווים, מיצרן עד לצרכן, וגם לאנשי החוק המקומיים המופקדים על ביצוע החוקים והתקנות הקשורות לנושאים הנ"ל. היצרנים, הממכילים, המשלחים המובילים, מנהלי העבודה, מנהלי התפעול, בעלי החברות, ועמילי המכס חייבים להכיר את כל המידע התפעולי בתחום, וכמו כן את נושא הביטחון.
ש. באילו נושאים כדאי להרכז כאשר רוצים להכשיר את כח האדם בארגון ?
ת. כדאי להתרכז בנושאים כגון אריזת מטענים, המכלה, טיפול במטענים מסוכנים, מסופי המכלה, ובכלל הכנת כוח אדם לעבוד בתחום התעשיה הימית בחוף. אנו לא שוכחים את נושא הבטחון בתחום, ותפעול במצבי חירום.
ש. מהי לדעתך רמת הידע הנדרשת מכח האדם במגוון התפקידים הקיים ?
ת. יחד עם כל המינוחים הטכניים והמקצועיים הקשורים בהם, לצורך תקשורת, הבנה ומניעת שגיאות. הקודים הבין לאומיים, אשר להם אנו מחויבים, יחד עם החקיקה המקומית דורשים מהאנשים העוסקים בתחום זה, לעבור הכשרה מעמיקה אשר תתאים לתפקידים שהם נושאים לאורך השינוע הרב-אמצעי ( מולטימודל- MULTIMODAL) של "קופסת הפלא" (המכולה ), ושל המטען הכללי, כאשר היום יותר מתמיד נדרש ידע גם בנושא הבטחון בתחום (SECURITY ). כמדינה שחתומה על אמנות וקודים בין-לאומיים, אנו מחויבים בהכשרה זו.
ש. מהי מטרת ההכשרה של כח האדם ?
ת. מטרת ההכשרה היא להקנות ידע אחיד ומעמיק ברמה הנדרשת, יחד עם הכלים המתאימים, לכל האנשים העוסקים במלאכה, דבר שיצמצם כמה שיותר את כמות השגיאות ברמת הפרט, ואת השגיאות המצטברות, אשר גורמות לנזק אנושי (בלתי הפיך), נזק לחומרה (סחורות, רכוש) והסביבה, המתורגם ישירות בעלויות כספיות גדולות.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לר/ח אלי שירן בטלפון 955915 054.
עשוי לעניין אותך
30.01.2003
קורס לממכילים מוסמכים ייפתח בפברואר
23.01.2003
ארגון הגג של סוכני המכס יוזם קורס המכלה ושיגור ייחודי למטען כללי ולמטענים מסוכנים
14.11.2002
OOCL - חברת הספנות הראשונה שקבלה אישורי SQE
10.11.2002
חוקים לטיפול בשפכי אניות יוכנסו בקרוב לתוקף
23.10.2002
ארגון IMO שוקל להרחיב את הנהלים להסגרה וענישה על פעולות טרור נגד אניות
14.10.2002
בעקבות מתקפות הטרור: BIMCO מייעץ להעריך מחדש את מידת פגיעות האניות בהתאם לדפוסי הסחר השונים