ארגון הגג של סוכני המכס יוזם קורס המכלה ושיגור ייחודי למטען כללי ולמטענים מסוכנים

איגוד הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, בשיתוף עם חברת ההדרכה מארקו מציע לכל העוסקים בטיפול ובשיגור מטענים במכולות קורס בסיסי ויסודי, בן חמישה מפגשים, בהמכלת מכולות. מר ברי פינטוב, מנכ"ל האיגוד, שיזם את עריכת הקורס, מסר שמדובר בקורס מרוכז וייחודי ללימוד


00:00 ,23.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי איגוד הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, בשיתוף עם חברת ההדרכה מארקו מציע לכל העוסקים בטיפול ובשיגור מטענים במכולות קורס בסיסי ויסודי, בן חמישה מפגשים, בהמכלת מכולות.

מר ברי פינטוב, מנכ"ל האיגוד, שיזם את עריכת הקורס, מסר שמדובר בקורס מרוכז וייחודי ללימוד כללי ההמכלה המתקדמים והעדכניים ביותר, כפי שפורסמו ע"י IMO בראשית 2003, ושיחייבו בעתיד הקרוב את כל העוסקים בתחום.

את הקורס ינהל ר/ח אלי שירן מחברת מארקו והוא יהיה בפיקוח מספ"ן. ר/ח שירן הנו מרצה ותיק ומוכר בתחום ההמכלה, שינוע מכולות וטיפול במטענים מסוכנים, ובין היתר משמש כיועץ ללשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון וכמרצה בכיר במכון להכשרה ימית, מאז 1995, בתחומים אלו. ר/ח שירן הוא מרצה מאושר ללמד את התחומים הללו בהתאם לדרישות של IMO.

בנוסף לר/ח שירן, יקחו חלק בקורס מומחים שונים שילמדו מגוון של נושאים הקשורים ישירות לנושא הקורס. במהלך הקורס יילמדו הכללים והנהלים הבסיסיים והעדכניים ביותר בנושא ההמכלה לסוגיה, כולל המכלה של מטענים מסוכנים, בכפוף להוראות החדשות של SAFE PACKING CARGO TRANSPORT ו- IMDG קוד האחרון (1993). בנוסף, ילמדו בקורס את הוראות קוד הביטחון, החדשות והקפדניות, שנכנסות לתוקף באירופה ובארה"ב. בד-בבד מעניק הקורס כלים מעשיים ויישומיים לשיפור תהליך ההמכלה והשיגור של מכולות.

הקורס נבנה עפ"י דרישות מספ"ן, מחלקת היגוי ובחינות, שחייבו את התאמתו של הקורס לדרישות ולכללי ההמכלה והביטחון העדכניים ביותר, שאך זה עתה פורסמו. עוד נמסר כי בוגרי הקורס שיעמדו בהצלחה במבחן הסיום שלו יהיו מועמדים לקבל תעודת ממכיל מוסמכת כאשר הליכי החקיקה בעניין זה, הנמצאים כעת בעיצומם, יסתיימו ובכפוף לשאר הדרישות והתנאים, ככל שהללו יקבעו בתקנות בעניין זה.

להרשמה ולפרטים נוספים על פתיחת הקורס, תצא הודעה בקרוב.