תחום התעופה במזרח התיכון ממשיך להפגין ביצועים מרשימים גם ב-2025, על פי התחזית הכלכלית של התאחדות התחבורה האווירית הבינלאומית (IATA) שפורסמה השבוע. למרות ירידה קלה ברווחיות, האזור שומר על מקומו בצמרת מבחינת רווח למושב לנוסע.
לפי הנתונים, הרווח הצפוי למושב לנוסע במזרח התיכון בשנת 2025 הוא 27.2 דולר לעומת 28.5 דולר בשנת 2024 - ירידה קלה, אך עדיין הרווח הגבוה ביותר לנוסע בעולם. לפי ארגון IATA, האזור מתאפיין ביציבות תפעולית, רשתות קישור גלובליות ועמדה מובילה בזכות חברות כמו Emirates ו-Qatar Airways.
הרווח הכולל של חברות התעופה במזרח התיכון צפוי לעמוד על 3.8 מיליארד דולר ב-2025, לעומת 3.1 מיליארד דולר ב-2024. מדובר בצמיחה מרשימה שמעידה על התאוששות מואצת לאחר מגפת הקורונה. לפי IATA, חברות התעופה האזוריות צפויות להכניס כ-63.5 מיליארד דולר בשנת 2025, עלייה לעומת 60 מיליארד דולר ב-2024. גם שיעור התפוסה צפוי להישאר גבוה ויעמוד על 80.3%, אם כי מעט פחות משנת 2024 (80.9%) - נתון שמדגיש את הביקוש הגבוה לטיסות במזה״ת, למרות התחרות הקשה.
חברות התעופה במזרח התיכון צפויות להוביל כ-235 מיליון נוסעים בשנת 2025, עלייה של כ-10 מיליון בהשוואה לשנת 2024.