רשות המסים תקיים כנס ספקים בנושא מערכת סחר חוץ דור חדש

רשות המסים בישראל החליטה לממש את האופציה לקיים כנס ספקים, במסגרת המכרז לפיתוח, הקמה ותפעול של מערכת סחר חוץ דור חדש, שפורסם לאחרונה. כנס הספקים יתקיים ביום חמישי, 16 דצמבר, בבית המכס אשדוד


00:00 ,14.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות המסים בישראל החליטה לממש את האופציה לקיים כנס ספקים, במסגרת המכרז לפיתוח, הקמה ותפעול של מערכת סחר חוץ דור חדש, שפורסם לאחרונה. כנס הספקים יתקיים ביום חמישי, 16 דצמבר, בבית המכס אשדוד.
 
בכנס יוצגו הדגשים חשובים במכרז, הצגה כללית של מבנה בית המכס אשדוד והתהליכים המרכזיים שבו. ההשתתפות בכנס הספקים מותנית ברכישת המכרז.ההשתתפות בכנס הספקים לא חובה ואינה תנאי סף.
 
כזכור, במהלך חודש נובמבר פורסם מכרז לפיתוח ותפעול מערכת סחר חוץ- "דור חדש" למדינת ישראל בשיטת מיקור חוץ. מערכת סחר החוץ הינה מערכת מידע ממוחשבת המנהלת ותומכת בתהליכי העבודה המיכסיים הן בתחום היבוא והן היצוא.

איתן רוב, מנהל רשות המסים, אמר, עם פרסום המכרז, כי מדובר במערכת אסטרטגית ברמה הלאומית, מהמורכבות והגדולות במגזר הממשלתי המהוה נדבך חשוב במהלך הממשלתי הכולל של יישום ה – E-gov וממשל זמין.

היעד העיקרי של המערכת החדשה הוא שיפור רמת השרות לכל לקוחות סחר החוץ והתאמתה לסטנדרטים, נורמות ולהסכמים להם שותפה מדינת ישראל מתוקף חברותה בארגוני הסחר הבינלאומיים, דהיינו מתן אפשרות לזרימה מהירה של סחורות לארץ וממנה תוך שיפור רמת האכיפה.

שיפור השירות והוזלת ניהול סחר חוץ יתאפשרו בעיקר כתוצאה מהמהלכים הבאים:

- המערכת תופעל בעיקרה ע"י העברה אלקטרונית של נתונים ושימוש בחתימה אלקטרונית, מהפך זה יאפשר ללקוחות לעבוד מהבית מבלי צורך להגיע למשרדי המכס ואתרים אחרים. בנוסף המעבר לניהול ללא נייר יחסוך בהוצאות נייר וארכיבאות אצל כל הלקוחות.

- שינוי בתרבות הניהול ע"י קביעת לוחות זמנים לביצוע פעולות שונות, כאשר המערכת תאפשר מעקב אוטומטי אחרי עמידה בלוז' או חריגה מהלוז'.

- המערכת תפעל בשיטת ה – SINGLE WINDOW, כלומר הלקוח יפנה לכתובת אחת שתדע להעביר את המידע לגורמים השונים במכס ומחוץ למכס.

- המערכת תאפשר ללקוחות לעקוב אחרי סטטוס הטיפול בפניותיהם.


המערכת מיועדת לשרת כ – 1,000 משתמשים פנימיים בפריסה ארצית וכן עשרות אלפי משתמשים חיצוניים (יבואנים, יצואנים, סוכני מכס וכו') ותכלול עשרות ממשקים (משרדי ממשלה, ממ"ן, רשות הנמלים ועוד).
 
באמצע שנת 2005 צפוי להבחר הספק והקמת המערכת תסתיים תוך שלוש שנים מתחילת עבודתו של הספק. תקופת ההתקשרות, בין רשות המסים לחברה שתזכה במכרז, תכלול את תקופת המעבר בתוספת של 10 שנות תפעול, עם אופציה להארכת ההסכם לתקופה מצטברת של שלוש שנים נוספות. כל הארכה תבוצע לשנה קלנדרית אחת.

לעיון מפורט בתנאי המכרז, ניתן להיכנס לאתר המסים בכתובת :
http://www.mof.gov.il/customs/docs/m7-2004.doc
 
לאלו המעוניינים לקחת חלק בכנס הספקים, יש לשלוח את רשימת המשתתפים לכל המאוחר עד מחר, 15 דצמבר, לידי מר אוהד יפה, לפקס 6663752 – 02, או באימייל ohady@customs.mof.gov.il.