מסתמן: לא יפורסם מכרז למנכ"ל חברת נכסי הנמלים - עמוס רון ימונה לתפקיד

בניגוד להחלטה לקיים מכרזים לחיפוש מנכ"לים לחברות הנמל החדשות, חיפה ואשדוד, מסתמן כי דירקטוריון חברת נכסי הנמלים החליט לא לפרסם מכרז לתפקיד מנכ"ל החברה. החברה אמורה לקום כחלק מהשינוי המבני בנמלים שייכנס לתוקף בפברואר 2005


00:00 ,13.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בניגוד להחלטה לקיים מכרזים לחיפוש מנכ"לים לכל חברות הנמל החדשות שיוקמו

בניגוד להחלטה לקיים מכרזים לחיפוש מנכ"לים לחברות הנמל החדשות, חיפה ואשדוד, מסתמן כי דירקטוריון חברת נכסי הנמלים החליט לא לפרסם מכרז לתפקיד מנכ"ל החברה. החברה אמורה לקום כחלק מהשינוי המבני בנמלים שייכנס לתוקף בפברואר 2005.אם לא יתקיים הליך מכרזי, כפי שמסתמן, צפוי להתמנות מנכ"ל רשות הנמלים המכהן, עמוס רון, לתפקיד מנכ"ל החברה. במשרדי הממשלה לא אוהבים את ההחלטה המסתמנת ובימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה בנושא.

בשבוע שעבר נבחר יו"ר רשות הנמלים המכהן, יו"ר הכנסת לשעבר, דן תיכון לתפקיד יו"ר חברת נכסי הנמלים. ואולם, בעקבות השינוי שלפיו תבוטל רשות הנמלים, היו אמורים תיכון ורון לסיים את תפקידם. תיכון מכהן כיום בתפקיד יו"ר רשות הנמלים ללא שכר, והוא צפוי לכהן בתפקיד יו"ר חברת הנכסים בשכר.

לפני כמה שבועות פורסמו מכרזים לתפקיד מנהלי נמלי אשדוד וחיפה. המכרז לתפקיד בנמל אשדוד הסתיים בשבוע שעבר וניגשו אליו כ-70 מועמדים, בהם מנהל נמל אשדוד המכהן, שאול רותם וקודמו בתפקיד, אריה גביש. המכרז לתפקיד מנהל נמל חיפה אמור להסתיים בתוך ימים אחדים ומנהל הנמל המכהן, מנדי זלצמן, הצהיר לא פעם, כי הוא רואה את עצמו מועמד טבעי לתפקיד.

מכיוון שחברות הנמל עדיין לא החלו לפעול רשמית, מתבצע הליך איתור ומיון המועמדים על ידי רשות החברות הממשלתיות, שגם פירסמה את המכרזים. המינוי יובא לאישור הדירקטוריונים החדשים של הנמלים. כחלק מהרפורמה בנמלים, תפורק רשות הנמלים ובמקומה יוקמו שלוש חברות עצמאיות שינהלו את נמלי אשדוד וחיפה ואת נכסיהם.

לפני כמה שבועות מונו גם יו"רים לחברות הממשלתיות שינהלו את נמלי חיפה ואשדוד - אף הם במשרה מלאה. מנכ"ל אל-על ומנכ"ל דן לשעבר, דוד חרמש, מונה לתפקיד יו"ר חברת נמל חיפה, ואילו בתפקיד יו"ר חברת נמל אשדוד תכהן רו"ח איריס שטרק.

למרות המינויים בשבועות האחרונים, המכשול העיקרי להחלת הרפורמה - הסכם עם עובדי הנמלים - עוד לא הוסר. המשא ומתן בין הממשלה לעובדים לגבי השינוי המבני אמור להסתיים עד אמצע פברואר 2005. במשרדי הממשלה בירושלים ציינו לא פעם כי הרפורמה בנמלים תצא לפעול במועדה, כלומר ב-17 בפברואר 2005, אפילו אם תתבצע באופן חד-צדדי. ועד עוברי הנמלים הזהיר כי לא יהסס להשבית את הנמלים שוב, אם לא יתקיים עמו מו"מ כמובטח.
לטענת הוועד, פרסום המכרזים וקידום הרפורמה באופן חד צדדי הם הפרת הסטטוס-קוו שעליו הוסכם בתום השביתה הגדולה לפני כמה חודשים.



פיצוי של 100 מ' ש' לנפגעי השביתה

מועצת רשות הנמלים אישרה בסוף השבוע תשלום החזר הוצאות שנגרמו למשתמשים בנמלי הים בגין השביתה והעיצומים בנמלים ביולי-אוגוסט 2004, בהיקף של עד 100 מיליון שקל.

ההחזר מתייחס להוצאות "תום מסע" וכן לדמי שהייה לאוניות שנשארו בהמתנה בנמלי ישראל, בכלל זה מטענים שנפרקו בנמלים אחרים במשך השביתה או המתינו לפריקה וטעינה בנמלי חיפה ואשדוד. על פי אומדן מרבי, מדובר במטענים בהיקף של 110 אלף מכולות, 8,000 טונות מטען כללי ו-8,300 מכוניות וציוד מכני הנדסי. פרק הזמן שלגביו יחול החזר ההוצאות יובא להחלטת מועצת הרשות בשבוע הבא ורשות הנמלים תפרסם את הנוהל לקבלת ההחזר.

השביתה בנמלים בקיץ האחרון היתה הארוכה בתולדות המדינה. נזקי השביתה, להערכת מקורות בענף, הסתכמו במאות מיליוני שקלים. השביתה פרצה על רקע הכוונה לבצע שינוי מבני בנמלי ישראל - שינוי שאמור להיכנס לתוקף בפברואר 2005.