חברת UPS פנתה ל-FAA בבקשה לקבל רישיון מסחרי לפעילות רחפנים

חברת UPS מפעילה כיום תכניות פיילוט מסחריות רבות בתחום הרחפנים תחת סעיף 107 של ה-FAA אשר עוסק בפעילות בקנה מידה קטן ולא מסחרי, ותחת הגבלות. החברה היחידה שקיבלה את אישור ה-FAA: חברת Wing של גוגל


09:47 ,25.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת UPS משיקה חברת בת מסחרית חדשה ובלתי מאוישת למסירת משלוחים בשם Flight Forward . חברת הבת פנתה בבקשה לאישור של ה-FAA, רשות התעופה הפדרלית, בכדי להגדיל את רשת המסירה ברחבי ארה״ב. כך לפי הודעה לעיתונות.

 

החברה מבקשת את אישור ה-FAA במסגרת סעיף 135, אשר מאפשר לחברה מסחרית לפעול תחת אישור כחברת תעופה ומתפעלת כלים אוויריים באופן מוסמך. האישור יבטל  איסורים מסוימים החלים על החברה כיום כגון איסור טיסה בלילה, ודרישה כי מפעיל הרחפן יימצא בטווח ראייה של הרחפן למשך פעילותו.

 

נציין כי עד היום רק חברה אחת בתחום תפעול הרחפנים קיבלה את אישור ה-FAA המבוקש – חברת Wing בבעלות Alphabet, חברת ההחזקות של גוגל. גם חברות אמזון ו-Uber הגישו בקשות לקבלת רישיון דומה מה-FAA אך טרם קיבלו את האישור המיוחל מרשות התעופה הפדרלית.

 

חברת UPS מפעילה כיום תכניות פיילוט מסחריות רבות בתחום הרחפנים תחת סעיף 107 של ה-FAA אשר עוסק בפעילות בקנה מידה קטן ולא מסחרי, ותחת מספר הגבלות בהן: הפעילות חייבת להתנהל באור יום, על המפעיל להיות במרחק ראייה מהרחפן בכל עת וחל איסור שהרחפן ירחף מעל אזורים מיושבים.