״רכישות אונליין בחו״ל - בעידוד המדינה״

לדברי אלעד גולדנברג, מקים פעילות Ebay בישראל, משרד הכלכלה הנגיש את הרכישה אונליין עם אתר פשוט שמסביר מהן העלויות הנלוות וביחד עם תיקון צו יבוא אישי ״ניתן להזמין עשרות אלפי מוצרים שמקודם לא יכולנו לקנות״


10:09 ,11.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אלעד גולדנברג, אשר הקים את פעילות eBay בישראל ומשמש כיום כיועץ בתחום האי-קומרס, התראיין השבוע לפודקאס ״קומרסיישן״ (Commersation) של תימור גורדון ודיבר על הצעדים בהם מדינת ישראל נוקטת לאחרונה על מנת לעודד את רכישות האונליין עבור קהל הצרכנים הישראלים מתוך מטרה להוזיל את יוקר המחייה בארץ.

 

זו בעיני ההכרזה שפה יקר יותר מאשר בחו״ל - אם משרד ממשלתי אומר לך ׳הנה, אני מנגיש לך את הקניות לחו״ל׳ ומתקנן  את צו יבוא אישי שמאפשר לנו להזמין עשרות אלפי מוצרים שמקודם לא יכולנו לקנות״

אלעד גולדנברג

 

גולדנברג: ״משרד הכלכלה הנגיש את כל הסיפור הזה היום באונליין עם מערכת פשוטה – אתה כותב את המוצר ונותנים לך את כל העלויות הנלוות, את כל הטופסולוגיה והקנייה בחו״ל הפכה להיות משהו פשוט כל כך שהוא נעשה בעידוד של המדינה. וזו בעיני ההכרזה שפה יקר יותר מאשר בחו״ל - אם משרד ממשלתי אומר לך ׳הנה, אני מנגיש לך את הקניות לחו״ל׳ ומתקנן  את צו יבוא אישי שמאפשר לנו להזמין עשרות אלפי מוצרים שמקודם לא יכולנו לקנות״.

 

גולדנברג, אשר הירצה בכנס PORT2PORT במסגרת המושב ״לוגיסטיקה של האי-קומרס״, התייחס לסוגיית הפטור ממע״מ, שעומדת כיום על תקרת המקסימום של 75 דולר, וציין כי בעולם יש מדיניות שונה מישראל, למשל, ארה״ב אשר מאפשרת רכישה עם פטור ממסים עד 800 דולר. ״לארה״ב אפשר להזמין תנור ומנגל והרבה דברים גדולים ומהותיים מכל מקום.

 

לגבי השוק הישראלי ומגבלת ה-75 דולר אמר גולדנברג כי מדובר ב״שאלה קשה״. ״חשוב להסתכל על השוק הישראלי, על מקומות העבודה שהוא מספק, על הקמעונאים, אבל אני חושב שהקמעוניאים התרגלו לגזור קופון מאוד גדול על הציבור הישראלי במשך שנים רבות – בין אם זה הקמעונאים או הנדל״ניסטים שעומדים מאחור, ואני חושב שמדובר בתיקון עוול שנעשה לטובתנו כצרכנים. בסך הכל, מדובר במגבלה הגונה, אולם יש לשקול להעלות אותה ב-25 או 50 דולר כי זה יעשה הרבה דברים טובים לשוק המקומי ויגביר גם את התחרות של הקמעונאים על הצרכן״.

 

גולדנברג ציין כי ״ישראלים עובדים הרבה על פי שיטת מצליח. 99 אחוז מהחבילות לא נדגמות על ידי המכס, והישראלים לוקחים צ׳אנס. גם אלה שלוקחים סיכון מחושב ונתפסים רואים במקרים רבים שזה עדיין יותר משתלם לקנות בחו״ל. הישראלים פוחדים מהבירוקרטיה שכרוכה בלשחרר חבילה וגם מהלא ידוע״.