TNT אקספרס: גידול של 15% ביבוא אישי בחודשים האחרונים

מדובר בעיקר בגאדג'טים אלקטרוניים וביגוד שנקנים באינטרנט על ידי ישראלים, בשל ירידת שער הדולר. המנכ"ל אודי כספי: "המרוויח הגדול הוא הצרכן הישראלי"


00:00 ,20.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בעיקר בגאדג'טים אלקטרוניים וביגוד שנקנים באינטרנט על ידי ישראלים, בשל ירידת שער הדולר. המנכ"ל אודי כספי: "המרוויח הגדול הוא הצרכן הישראלי"
 
חברת הבלדרות הבינלאומית, TNT אקספרס ישראל מדווחת על גידול של כ-15% בייבוא אישי מחודש אפריל ועד כה, לעומת אותה התקופה בשנה שעברה.
 
אודי כספי, מנכ"ל TNT אקספרס ישראל, אומר: "מאז החל שער הדולר לצנוח, אנו רואים יותר ייבוא אישי של פריטים צרכניים דוגמת גאדג'טים אלקטרוניים קטנים וגם ביגוד, במיוחד מצד ישראלים שמנצלים את שערי המט"ח הנמוכים של הדולר, ומגדילים את הקניות בחו"ל באמצעות האינטרנט ושילוחם באמצעות חברות הבלדרות הבינלאומיות. אותם טובין הנקנים על ידם, משונעים על ידי חברות הבלדרות לארץ, כאשר ארה"ב, ומדינות המזרח הרחוק ובראשן הונג קונג, הן המדינות המובילות בייצוא הטובין בקטגוריה זו לארץ."
 
כספי מסביר כי תעשיית הבלדרות, בהיותה תעשייה מתומחרת דולרית, אינה מרוויחה מירידת הדולר, אלא להיפך: "מי שמרווח בגדול הוא הצרכן הישראלי, בעיקר בשל העובדה שאנחנו ב-TNT אקספרס, בצעד יוצא דופן בתעשיית הבלדרות, גובים מלקוחותינו שער דולר ריאלי (שער העברות גבוה במועד החיוב) ולא קובעים שער דולר "מלאכותי" גבוה (שער מינימום), כמקובל בתעשיית הבלדרות בארץ."