אל על: ההסתדרות הודיעה על התחלת הליך סכסוך עבודה בחברה

לשם הכרזה על סכסוך עבודה נדרש אישור של רוב מיוחד של עובדי החברה המאוגדים בהסכם הקיבוצי וכן אישור ההסתדרות. אבי אדרי: נושא החכירות הרטובות הולך ומתגבר ומשפיע על עובדי החברה


11:42 ,14.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על דיווחה כי קיבלה מכתב מיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, לפיו ההסתדרות הודיעה על התחלת הליך סכסוך עבודה בחברה.

 

מחברת אל על נמסר כי "עיקר טענות ההסתדרות במכתב הינן כי במהלך השנה האחרונה, החברה מבצעת מיקור חוץ של פעילותה באמצעות מטוסים חכורים ב"חכירה רטובה", תוך פגיעה בעובדי החברה במגזרים השונים, ופגיעה בעבודה המאורגנת בחברה".

 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי נושא החכירות הרטובות בחברת אל על כולל צוותים הולך ומתגבר ומשפיע באופן ניכר על עובדי החברה. "לחברת אל על יש כ-400 עובדים טייסים וכ-5,500 עובדים שהם לא טייסים, ונושא החכירה משפיע עליהם בצורה הולכת וגדלה. זה כבר מגיע ל-350 טיסות חכורות בחודש ואנשי צוות אוויר ומכונאים ואנשי שירות משלים נפגעים גם הם".

 

אדרי ציין עוד כי ההסתדרות שוקדת בימים אלה על הצבת קלפיות במקומות העבודה של החברה על מנת שהעובדים יוכלו לנצל את זכותם בקרוב ולהציע האם ברצונם להכריז על סכסוך עבודה בחברה. אדרי העריך כי פריסת הקלפיות תיארך כשבוע – שבוע וחצי.

 

מחברת אל על נמסר בתגובה כי "בשנה האחרונה נוקטים הטייסים בעיצומים הגורמים לשיבושים בפעילותה ופגיעה בנוסעיה. בשל כך ובכדי למנוע ביטולי טיסות נאלצה החברה לחכור מטוסים מחברות תעופה אחרות על מנת לא לפגוע בנוסעים. הפסקת פעילות המטוסים החכורים תגרום לביטול טיסות רבות מדי יום. תמוה שההסתדרות בוחרת דוקא עתה לאשר את התהליך להכרזת סכסוך עבודה במקום לקרוא לטייסים לחזור לפעילות סדירה". 

 

נציין כי בשלב זה מדובר בהודעה על התחלת הליך סכסוך עבודה בחברה ולצורך השלמת ההליך והכרזה על סכסוך עבודה נדרשים אישור של רוב מיוחד של עובדי החברה המאוגדים בהסכם הקיבוצי וכן אישור ההסתדרות.